19 دی: رییس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت خوزستان گفت: بنزین یورو چهار در همه جایگاه‌های سوخت کلانشهر اهواز متوقف شده است.
ابراهیم الباجی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بنزین یورو چهار بر اساس مصوبه هیات دولت باید در هشت کلانشهر کشور از جمله اهواز توزیع شود ولی حدود چهار ماه است بنزین یورو چهار و سوپر در جایگاه‌های سوخت خوزستان توزیع نشده است.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بنزین یورو چهار کلانشهر اهواز به میزان ۱.۲میلیون لیتر در روز از پالایشگاه نفت شازند اراک تامین می‌شد گفت: جایگاه‌های سوخت خوزستان هم اکنون بنزین معمولی توزیع می‌کنند در حالی که مصرف بنزین یورو چهار در خودروهای سطح استان به ویژه خودروهای پلاک اروند سازگارتر هستند.
عضو هیات مدیره کانون جایگاه‌داران سوخت کشور، مصرف روزانه بنزین خوزستان را ۵.۲ میلیون لیتر بیان کرد و ادامه داد: هم‌اکنون بخش مهمی از مصرف بنزین معمولی توسط پالایشگاه نفت آبادان تولید و با لوله به تاسیسات نفت نظامیه اهواز منتقل و سپس توسط نفتکش‌ها به جایگاه‌ها حمل می‌شود.
به گزارش ایرنا پالایشگاه آبادان حدود ۲۵ درصد فرآورده‌های سوختی کشور تولید می‌کند اما بنزین یورو چهار تولید نمی‌کند. 
در استان خوزستان ۲ شرکت منطقه‌ای پخش فرآورده‌های نفتی اهواز و آبادان به صورت مستقل فعال هستند. منطقه اهواز مسوولیت توزیع و راهبری سوخت در مناطق شمالی، میانی، غرب و شمال شرق و منطقه آبادان مسوولیت توزیع سوخت در مناطق جنوبی و نوار ساحلی استان را برعهده دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :