19 دی: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز مقرر شد با توجه به اتفاقات شب گذشته زندان اوین و نیاز به بررسی‌های دقیق‌تر، هیاتی از کمیسیون امنیت ملی برای بازدید از این زندان اعزام شود.
ابوالفضل عمویی در توضیح نشست امروز (یکشنبه) کمیسیون، با اشاره به اتفاقات شب گذشته زندان اوین، گفت: در این جلسه به اتفاقات زندان اوین پرداخته شد و نماینده کمیسیون که در جلسه صبح امروز شورای امنیت شرکت کرده بود گزارشی از مباحث جلسه، ارائه کرد و البته این موضوع جزییاتی دارد که نیازمند بررسی دقیق تر است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مقرر شد هیاتی برای بازدید از زندان اوین از سوی کمیسیون تعیین و اعزام شوند، البته پیش تر نیز کمیسیون امنیت ملی از این زندان بازدید داشته و بازدید جدید می‌تواند به تکمیل اطلاعات اعضای کمیسیون کمک کند.
عمویی ادامه داد: همچنین کمیسیون امنیت ملی در ادامه جلسه امروز طرح تشکیل حفاظت اطلاعات قوه قضائیه را مورد بررسی قرار داد و در بررسی ماده یک این طرح و پس از آنکه بند الف آن در جلسه گذشته به تصویب رسید بندهای ب و پ را مورد بررسی قرار داد و پس از استماع نظرات موافقین و مخالفین بندهای پیشنهادی به تصویب رسید.
وی افزود: براساس این بندها سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه وظیفه پیشگیری و مقابله با برنامه‌های تطمیع، فشار و فریب علیه مقامات و کارکنان این قوه را برعهده خواهد داشت و همینطور موضوع مقابله با توطئه‌ها و فعالیت‌های خرابکاری در این قوه با هماهنگی وزارت اطلاعات توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.
نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: رسیدگی به این طرح در کمیسیون ادامه خواهد داشت و بررسی ۵ ماده این طرح به چندین جلسه زمان نیاز دارد.
بر اساس این گزارش، کارگاه آموزشی خیاطی زندان اوین شنبه شب دچار حریق شده و در اثر این حادثه چهار زندانی بر اثر استنشاق دود درگذشتند همچنین ۷۰ زندانی نجات پیدا کردند و ۶۱ نفر مجروح شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :