19 دی: یک نماینده مجلس، آخرین جزئیات افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، جانبازان و معلمان مهرآفرین را اعلام کرد.
رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با ایسنا با اشاره به آخرین جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ از ابتدای سال جاری حقوق همه بخش‌های کارمندی و بازنشستگی با افزایش ۱۰ درصدی همراه بود اما با توجه به آزادسازی کالاها و تورم ایجاد شده ابتدا افزایش حقوق کارگران و سپس بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
وی افزود: اخیراً با توجه به افزایش تورم و هزینه‌ها، افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و همچنین کارمندان دولت و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در دستور کار قرار گرفت و لایحه دولت به صحن مجلس شورای اسلامی آمد و دوفوریتی آن به تصویب رسید.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در کمیسیون تخصصی(کمیسیون برنامه و بودجه) مورد بررسی قرار گرفت که پس از بررسی با تغییرات جزئی همراه شد و روز گذشته لایحه دوفوریتی این طرح مجدداً پس از انجام اصلاحات به تصویب رسیده و قرار شد کمیسیون برنامه‌ و بودجه برای اجرای این تصمیم، مجدد با دولت برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.
افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان فعلاً در حد لایحه است
سنگدوینی متذکر شد: با توجه به اینکه معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی هفته جاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد ممکن است موضوع افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان با وقفه همراه شود.
وی با اشاره به اینکه خبرهای خوبی برای کارمندان، بازنشستگان، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و جانبازان در راه است، گفت: یکی از فاکتورهایی که در لایحه افزایش حقوق ذکرشده اختصاص کمک معیشتی برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا و زیر ۲۵ درصد و همچنین معلمان کار مهرآفرین است.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان هنوز در سطح لایحه است و باید با ورود به صحن مجلس شورای اسلامی، نقطه نظرات نمایندگان مجلس مطرح شود، تأکید کرد: گرچه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان شاید نقطه مطلوب نباشد اما امید است بخشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی این قشر برطرف کند.
سنگدوینی اضافه کرد: براساس این طرح حقوق بازنشستگان صندوق‌های لشکری و کشوری و دستگاه‌های اجرایی ۹۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد همچنین افزایش پنج الی ۱۰ درصدی نیز به آن اضافه می‌شود که البته این مسئله هنوز در حد لایحه است.

  • نویسنده :
  • منبع :