19 دی: رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت برنامه هفتم توسعه گفت: باید برنامه را براساس واقعیات و تحریم‌های موجود تدوین کنیم. معتقدم لازم نیست برنامه ریزی را از غربی‌ها یاد بگیریم، بلکه کافی است به آنچه می‌دانیم متعهد باشیم و عمل کنیم.
محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی که با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و مهرداد بذرپارش، رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد، گفت: نگاه به مجموع ۶ برنامه توسعه گذاشته، نشان می‌دهد در رشد اقتصاد کلان، وضع بدی داریم. چرا که متوسط ۳۰ درصد برنامه ششم اجرایی شده است و اگر کاری هم انجام نمی‌دادیم، این ۳۰ درصد خود به خود اتفاق می افتاد، چه بسا اگر در برخی مواقع دخالت انجام نمی شد، اتفاقات بهتری هم رخ می‌داد.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدم ضعف ما در این بخش نداشتن علم و سواد برنامه نویسی یا نداشتن سرمایه کافی برای اجرای آن نیست، بلکه باور قلبی و اندیشه لازم را برای اجرا نداریم، چرا که خود را ملزم اخلاقی و تشکیلاتی برای اجرای قانون نمی‌کنیم و متاسفانه این مسئله به فرهنگ مدیریتی ما تبدیل شده است.
قالیباف با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه و پس از آن لایحه بودجه را باید با اولویت پیگیری کرد، گفت: باید برنامه را براساس واقعیات و تحریم‌های موجود تدوین کنیم. در واقع معتقدم لازم نیست برنامه ریزی را از غربی‌ها یاد بگیریم، بلکه کافی است به آنچه می‌دانیم متعهد باشیم و عمل کنیم.
وی یادآور شد: دستگاه‌های نظارتی و کمیسیون‌ها باید تلاش کنند ابتدا احکام به حداقل برسند و در ادامه اگر حکمی را می‌گذاریم، مسئول آن را نیز مشخص کنیم تا تکلیف اجرای آن حکم و محل پیگیری و نظارت بر آن مشخص شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر امروز از ما بپرسند خروجی ۲۰ سال گذشته برنامه چشم انداز چه بوده است، همه ما باید سرهایمان را پایین بیاندازیم، ضمن آنکه مردم از ما سوال می‌کنند که دولت و مجلس قرار است در برنامه هفتم چه افق روشنی را به ما نشان دهند؟ این یعنی امید به آینده و باید به این مطالبه پاسخ بدهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :