19 دی: رئیس قوه قضاییه گفت: همیشه باور و اعتقاد من این بوده است که برای اصلاح و نقد باید بررسی و رفع نقاط ضعف و نقصان‌ها را از خودم و مجموعه تحت نظرم شروع کنیم.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز سه‌شنبه در نشست هیات عمومی دیوان عالی کشور اظهار داشت: از قضات دیوان عالی کشور که صاحب تجارب ارزنده در امر قضا هستند و در زمره فرهیختگان محسوب می‌شوند، درخواست می کنم که در امر خطیر بررسی و رفع نقاط ضعف کمک‌کار مسئولان قضایی باشند.
وی افزود: هم رئیس قوه قضاییه و هم مسئولان و قضات دیوان عالی کشور با در نظر گرفتن این موضوع و همچنین سوابق قضایی و مدیریتی قابل ملاحظه ای که دارند، برای حفظ جایگاه رفیع دیوان عالی و ارتقای آن، دارای وظایف و مسئولیت‌هایی خطیر و مهم هستند.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اصل ۱۶۱ قانون اساسی در مورد مسئولیت‌های دیوان عالی کشور در نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی، گفت: انجام آسیب‌شناسی‌های متقن و مستمر در خصوص مفادی از قوانین که تفاسیر در باب آنها سبب ورود حجم زیادی از پرونده‌ها به دیوان عالی کشور می‌شود، موضوع بسیار قابل توجه و مهمی است.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت نوع نگاه و دیدگاه عموم‌ مردم به دستگاه قضایی بیان داشت: بعضی از مردم و حتی برخی مسئولان و خواص در خصوص زحمات و خدمات همکاران قضایی ما و سختی کار آنها و حجم بالای پرونده‌ها بی‌اطلاع هستند که سبب می‌شود دیدگاهی دور از واقعیت به مجموعه قضایی داشته باشند، از این رو ضرورت دارد بیش از پیش به تبیین خدمات و سختی‌ کار همکاران قضایی خود بپردازیم.

  • نویسنده :
  • منبع :