19 دی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «سیدصولت مرتضوی» به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم رای اعتماد دادند تا دومین وزیر ساختمان آزادی بعد از حدود ۴ ماه انتظار بر صندلی وزارت تکیه بزند.

جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. 

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری حضور نداشت و محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری در مجلس بود. 

در نهایت، بعد از صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف و دفاعیات وزیر پیشنهادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۷۶ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۵۸ آرای ماخوذه به صولت مرتضوی گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتماد کردند. 

قبل از مرتضوی، حجت‌ الله عبدالملکی سکان‌دار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که استعفا داد. سپس محمدهادی زاهدی وفا سرپرست این وزارت خانه و گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری شد که نتوانست اعتماد نمایندگان را جلب کند.

در جلسه امروز رای اعتماد ابتدا گزارش کمیسیون های اجتماعی، آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان مجلس به عنوان کمیسیون های تخصصی مجلس قرائت شد و این سه کمیسیون برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای تصدی این وزارتخانه تایید کردند.
سپس نمایندگان موافق و مخالف در مجموع به مدت یک ساعت به بیان دیدگاههای خود درباره سوابق و رئوس برنامه مرتضوی پرداختند و سپس مرتضوی به دفاع از برنامه های خود پرداخت که توانست اکثریت نمایندگان را با خود همراه کند.


  • نویسنده :
  • منبع :