19 دی: شاخص کل بورس تهران امروز (چهارشنبه، ۲۷ مهرماه) با ۲ هزار و ۳۹۶ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی قرار گرفت.
شاخص هم‌وزن با ۶۵۱ هزار واحد افزایش به ۳۷۸ هزار و ۵۹۴ واحد و شاخص قیمت با ۳۸۹ هزار واحد رشد به ۲۲۶ هزار و ۲۴۶ واحد رسید.
شاخص بازار اول، سه هزار و ۵۸۱ واحد کاهش و شاخص بازار دوم، ۷۰۱ هزار واحد ثبت کرد.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۷۵۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال معامله شد.
همچنین کشتیرانی جمهوری اسلامی (حکشتی) ۳۸۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت و در مقابل معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۶۵۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۵۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر(کگل) با ۴۷۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۹۸ واحد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی(وبانک) با ۲۰۶ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۷۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.
بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، بورس کالای ایران (کالا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و پتروشیمی فناوران(شفن) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از یک واحد افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.
در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۳۴ هزار و ۳۸ نوبت بود.
بانک دی (دی)، فراوردههای غذایی وقند چهارمحال (قچار)، داروسازی دانا(ددانا)،توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و سیمان لار سبزوار(سبزوا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین فرابورس ایران (فرابورس) و لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :