19 دی: مقامات اندونزی از مرگ ۹۹ کودک بر اثر آسیب حاد کلیه در سال جاری خبر دادند.
یک مقام وزارت بهداشت اندونزی امروز (چهارشنبه) گفت: در حالیکه تیمی از کارشناسان در حال بررسی علت افزایش موارد ابتلا به آسیب حاد کلیه هستند، در سال جاری نزدیک به ۱۰۰ کودک در کشور بر اثر ابتلا به این عارضه جان خود را از دست داده اند.
افزایش موارد مرگ و میر ناشی از این عارضه در اندونزی درحالی گزارش شده که دولت گامبیا نیز فوت ۷۰ کودک را بر اثر ابتلا به آسیب حاد کلیه ناشی از مصرف شربت‌های پاراستامول را که برای درمان تب تجویز می‌شود،‌ بررسی می‌کند. گفته شده این شربتها حاوی سطح بالایی از دی اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول بوده است.
مقامات آژانس غذا و داروی اندونزی اظهار داشتند که این محصولات به صورت محلی در دسترس نبودند و اکنون استفاده از مواد تشکیل دهنده آنها در تمام شربت های دارویی کودکان کشور ممنوع شده است.
سخنگوی وزرات بهداشت اندونزی گفت: تا روز هجدهم اکتبر، ۲۰۶ مورد آسیب حاد کلیه در میان کودکان شناسایی و ۹۹ مورد فوت گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وی اعلام کرد: به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، وزارت بهداشت از تمامی کادر درمان در تمامی مراکز بهداشتی خواسته است که تا زمان پایان یافتن تحقیقات و بررسی‌ها، تجویز هر گونه داروی مایع یا شربت به طور موقت متوقف شود.

  • نویسنده :
  • منبع :