19 دی: تیم کشتی فرنگی امید ایران با کسب سه طلا و سه برنز قهرمان جهان شد.
مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان که در حالی از روز دوشنبه (۲۵ مهر) در اسپانیا آغاز شده بود، امشب (چهارشنبه) با برگزاری رقابت‌های فینال و رده‌بندی ۵ وزن دوم به پایان رسید.
ایران با سه مدال طلای پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم و سیددانیال سهرابی در ۶۷ کیلوگرم و سه برنز امیر عبدی در ۷۲ کیلوگرم، علی‌اکبر یوسفی در ۱۳۰ کیلوگرم و علی عابدی درزی در وزن ۹۷ کیلوگرم در جایگاه اولی جهان قرار گرفت.
حسن رنگرز به عنوان سرمربی تیم ملی در کادر فنی این رقابت‌های جهانی قرار داشت که پس از محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی قرار گرفت.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی امید ایران در مسابقات جهانی اسپانیا نوشت: قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی امید، برای همه ایرانیان شادی و افتخار آفرید. این قهرمانی که به همت استعدادهای جوان ایران در رشته ورزشی پرافتخار کشتی به دست آمد، جلوه‌ای از توانمندی و اراده جوانان عزیزمان را به نمایش گذاشت.
رئیس‌جمهور ادامه داد: اینجانب این قهرمانی ارزشمند را به عموم ملت شریف ایران تبریک می‌گویم و از ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان صمیمانه تشکر می‌کنم.


  • نویسنده :
  • منبع :