۱۹ دی: نخست وزیر انگلیس در سخنانی از استعفای خود خبر داد و گفت تا تعیین نخست وزیر جدید در سمتش باقی می‌ماند.
به گزارش الجزیره، «لیز تراس» نخست وزیر انگلیس در سخنانی از استعفای خود از این پست و رهبری حزب محافظه کار این کشور خبر داد.

لیز تراس که کمتر از دو ماه پیش نخست وزیر انگلیس شده بود، ضمن اعلام استعفا گفت تصمیم استعفای خود را به پادشاه اطلاع داده است و تا تعیین نخست وزیر جدید در سمتش باقی خواهد ماند.

وی همچنین گفت که انتخاب رهبر جدید حزب محافظه کار طی یک هفته آینده انجام می‌شود.

نخست وزیر مستعفی انگلیس ضمن سخنانی در جمع خبرنگاران پس از استعفا گفت: من در دوران بی ثباتی در عرصه اقتصادی و بین المللی قدرت را به دست گرفتم. در شرایط کنونی نمی‌توانم وظیفه‌ای را که حزب محافظه کار من را برای انجام آن انتخاب کرده است، انجام دهم.

لیز تراس چهارمین نخست‌وزیر انگلیس است که در شش سال گذشته به دلیل اختلافات درون حزبی مجبور به کناره‌گیری از سمت خود می‌شود. او در ۱۴ شهریور ماه زمانی که وزیر خارجه دولت «بوریس جانسون» بود، از سوی هم‌حزبی‌های خود به نخست‌وزیری انگلیس انتخاب شد.

لیز تراس رکورد کوتاه‌ترین دوره نخست وزیری انگلیس را با فقط ۴۴ روز شکست. پیش از او رکود کوتاه‌ترین دوران نخست وزیری انگلیس به «جورج کنینگ» تعلق داشت که از تاریخ ۱۰ آوریل تا ۸ اوت ۱۸۲۷ یعنی به مدت ۱۱۹ روز عهده دار این منصب بود.
  • نویسنده :
  • منبع :