19 دی: معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کمک یارانه‌ ۴۰ هزار میلیارد تومانی به کشاورزانی که طرح الگوی کشت را در زمین‌های زراعی خود رعایت کنند، در نظر گرفته شده است.
به گزارش وزارت جهادکشاورزی، محمد قربانی از کمک یارانه‌ای ۴۰ هزار میلیارد تومانی به کشاورزانی که طرح الگوی کشت را در زمین‌های زراعی خود رعایت کنند خبر داد و افزود: این مشوق‌ها امسال از منابع داخلیِ وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود.
وی یادآور شد: مشوق‌های الگوی کشت شامل یارانه کود شیمیایی، یارانه بذر، یارانه تسهیلات اعتباری، کمک‌های فنی و اعتباری، کمک‌های بلاعوض و تخفیفات بیمه‌ای است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کشاورزانی که الگوی کشت را بپذیرند مشمول ۵۰ درصد بخشودگی آب بها می‌شوند، همچنین ۵۰ درصد نیز برای میزان ارتقای بهره‌وری برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.
قربانی اظهار داشت: بسته تشویقی الگوی کشت با تخفیف‌های بیمه‌ای برای کشت‌های تک‌محصولی، راهبردی و سبدمحصولی – راهبردی، جذابیت‌های لازم برای اجرای الگوی کشت توسط کشاورزی را ایجاد خواهد کرد.
به گفته وی، برای مثال کشاورزی که در زمین زارعی خود یک محصول کشت می‌کند، شامل تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شود، کشاورزی که کشت چند محصول راهبردی را دارد، شامل تخفیف بیمه‌ای ۴۰ درصدی می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :