19 دی: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز بهره‌برداران با ورود محموله هایی از طریق ۴۴ کشتی به زودی برطرف می‌شود.
محمد جواد عسکری روز جمعه در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی استان سمنان با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات طوبی شهرستان دامغان ابراز داشت: ۲۴ کشتی نهاده دامی در لنگرگاه‌های کشور کناره گرفتند و ۲۰ کشتی نیز از کشورهای مبدا در حال بارگیری نهاده  هستند و به زودی مشکل نهاده حل خواهد شود. 
وی بیان کرد: دولت سیزدهم با شجاعت جراحی اقتصادی را که ضرورتی برای کشور بود اجرایی کرد و مجلس شورای اسلامی نیز برای رفع مشکل بهره‌برداران در حوزه کشاورزی در زمینه تامین اعتبار با تصویب طرح ۲فوریتی موافقت کرد.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تامین نقدینگی ۳۰‌ههزار میلیارد تومانی در زمینه خرید نهاده دامی و رفع مشکلات بهره‌برداران در بخش کشاورزی صرف خواهد شد.
وی ادامه داد:  تحریم‌های ظالمانه دشمنان مشکلاتی را در زمینه تبادل پولی ایجاد کرد که رفع این مشکل با هم‌اندیشی دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تهاتر در قالب تبادل کالا ایران با برخی کشورها دنبال می‌شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته بین صندوق بیمه و کشاورز فقدان اعتماد ایجاد شد و براساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد در بازه زمانی مشخص اعتبار قابل از محل تامین اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی از طریق فروش اموال منقول و غیر منقول وزارت جهادکشاورزی در اختیار صندوق بیمه کشاورزی قرار بگیرد.
وی یادآور شد: رویکرد دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی این است که تولید به گونه‌ای پیش رود که تولیدکننده و مصرف‌کننده رضایت داشته باشند و متضرر نشوند.
وی با اشاره به مشکلات کشاورزان در زمینه تامین کود شیمیایی، گفت: بخش خصوصی برای تولید کود فسفاته و پتاسه وارد کار شد و براین اساس رفع نیاز کشاورزان با واردات و تولید داخل دنبال می‌شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امهال و استمهال وام کشاورزان مورد توجه است و در دستور کار برای بررسی قرار دارد. 

  • نویسنده :
  • منبع :