19 دی: فرماندار شهرستان شیراز گفت: در روزهای اخیر ۲ بوستان شیراز برای برگزاری تجمع‌های قانونی به فرماندهی انتظامی پیشنهاد شده است و حداکثر طی یک ماه آینده یک مکان عمومی برای این کار رسما اعلام خواهد شد.
لطف الله شیبانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی اعلام رئیس‌جمهور در زمینه تعیین مکان‌هایی برای تجمعات قانونی مردم، در شیراز نیز ۲ بوستان عمومی در مرکز این کلانشهر برای برگزاری تجمعات عمومی به پلیس پیشنهاد شده است که یکی از این محل‌ها به منظور این کار انتخاب شود.
فرماندار شیراز ادامه داد: یکی از این ۲ بوستان پیشنهادی و یا محلی عمومی دیگر به صلاحدید پلیس ظرف کمتر از یک ماه آینده برای برگزاری تجمعات و اعتراضات عمومی و بیان مشکلات و نقدها توسط مردم اعلام خواهد شد.
وی اضافه کرد: کانون رهپویان وصال طی ۲ هفته گذشته اقدام به برگزاری نشست های عمومی اعتراضی و فراخوان عمومی برای مردم کرد که کسانی که صاحب نقد نسبت به مسائل جاری هستند، سه شنبه‌های دو هفته گذشته همزمان با نماز مغرب و عشاء در این محل حاضر و اعتراضات خود را به صورت منظم بیان کردند و مسئولان نیز در این مکان پاسخگوی آنها بودند که تجربه خوبی بود.
شیبانی تاکید کرد: این امکان نیز وجود دارد که بیان مشکلات و اعتراضات عمومی قانونی مردم در مکان تعیین شده به صورت هدفمند دنبال شود به نحوی که در هر زمان مشخص اعتراضات مشخص مثلا فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی و ... مطرح شود تا مسئولان مربوطه در هر زمینه نیز در محل اعتراض حاضر و پاسخگوی مردم باشند.
وی با بیان اینکه همکاری و پیگیری لازم توسط مدیریت ارشد شهرستان شیراز برای برگزاری مسالمت آمیز تجمعات مردمی قانونمند و هدفمند انجام خواهد شد،گفت: بیان مشکلات از سوی مردم در محلی که امنیت آن تامین شده باشد می تواند به رفع مشکلات کمک کند و در شرایطی که حتی رفع آن مشکل به هر دلیلی ممکن نباشد و یا در کوتاه مدت امکان پذیر نیست،صرفا حتی بیان آن مشکل از سوی مردم می تواند موج مثبتی در جامعه ایجاد کند.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از محاسن برگزاری این تجمعات قانونمند و مسالمت آمیز نیز جوابگویی مسئولان محلی به مردم است و اینکه مسئولان می دانند که فراتر از ارتباطات سازمانی شان باید در مکانی عمومی نیز به مردم پاسخگو باشند.


  • نویسنده :
  • منبع :