19 دی: اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعیه‌ای ساعات آغاز به کار مدارس را همچون روال مهرماه اعلام کرد.
پیرو تصمیمات اتخاذ شده جهت تسهیل ترافیک و کاهش پیک ترافیکی صبحگاهی، توسط استانداری تهران، طرح شناورسازی فعالیت ادارات و شروع شیفت صبح دوره های متوسطه از ساعت ۷:۳۰ و دوره های ابتدایی از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز و بدون کسر ساعات درسی ادامه می یابد.
بر این اساس، ساعت کار مدارس ابتدایی از ساعت ٨:٣٠ صبح تا ساعت ١٢:۴۵ ظهر و ساعت آموزش مدارس متوسطه ٧:٣٠ صبح آغاز و تا ساعت ۱۲/۳۰ است. ساعت پایان کار مدارس خاص طبق روال قبل، بر اساس مصوبه و آیین نامه اجرایی مدارس است.
گفتنی است ساعت شروع به کار مدارس نوبت عصر تهران، بدون کسر ساعت آموزشی راس ساعت ١٣ در مدراس ابتدایی و متوسطه خواهد بود.
به منظور کاهش پیک ترافیکی مهرماه مقرر شد شروع کار ادارات و سازمان های شهر تهران از ساعت ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور در نظر گرفته شده و مطابق این مصوبه تغییری در میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق ضوابط و مقررات در محل کار ایجاد نخواهد شد و متناسب با ساعت ورود کارمندان به صورت شناور در محل کار، ساعت پایان کار در همان روز به صورت شناور تعیین می شود.
 ساعت شروع خدمات رسانی بانک ها ساعت ۷ صبح و زمان حضور کارمندان در بانک ساعت ۶:۳۰ و ساعت فعالیت شیفت صبح مقاطع متوسطه ۷:۳۰ و مقاطع ابتدایی شهر تهران ۸:۳۰ در نظر گرفته شد.
یکی از اقدامات موثر در کاهش و مدیریت ترافیک پایتخت در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی موضوع طرح شناورسازی ساعت ورود کارمندان بین ساعات ۷ تا ۹ صبح بود که این طرح در کاهش بار ترافیک صبحگاهی موثر بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع :