19 دی: نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی شکایت پلیس از نمایندگان را به ضرر پلیس دانست و گفت: پلیس باید آن‌قدر قوی و صبور باشد که نه فقط صحبت ۴ نماینده که اظهارات ۴۰ نماینده هم نتواند تاثیری در عملکردش داشته باشد.
علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به شکایت فراجا از ۴ نماینده مجلس به دلیل انتقاد از گشت ارشاد در موضوع فوت مهسا امینی گفت: خیلی از نمایندگان مجلس درباره گشت ارشاد و عملکرد پلیس صحبت کرده‌اند که من هم یکی از آن‌ها هستم اما تاکنون شکایتی از من نشده است. درباره اینکه چرا تنها از ۴ نماینده مجلس شکایت شده،‌ پرس‌وجو کردم که گفتند این نمایندگان خیلی جو را خراب کردند؛ ‌البته صحبت‌های آن‌ها را نشنیده‌ام.
وی با بیان اینکه «شکایت پلیس از نمایندگان را خیلی زیبا نمی‌بینم»،‌ گفت: شکایت پلیس از نمایندگان به ضرر خودش خواهد بود. باید پلیس آنقدر صبور و دارای عملکرد قوی باشد که حتی صحبت ۴۰ نماینده هم نتواند تاثیری در عملکردش داشته باشد.
وی با یادآوری اینکه شکایت پلیس به دستگاه قضایی نبوده و به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت شده است،‌ افزود: شاید اگر این موضوع رسانه‌ای نمی‌شد، بهتر بود چون بیشتر از همه، رسانه‌های بیگانه روی آن مانور دادند؛‌ هدف رسانه‌های بیگانه ایجاد درگیری بین پلیس و مجلس است که مجلس و ۴ نماینده متشاکی با هوشیاری عکس‌العملی نشان ندادند.
پاک فطرت در توصیه‌ای به پلیس گفت: پلیس باید از نظر روابط عمومی قوی‌تر باشد. ای کاش در همان ۲۴ ساعت اولیه رخ دادن حادثه فوت «مهسا امینی» به مردم پاسخ داده و شفاف سازی می‌کردند نه اینکه تا روز آخر بگویند «ما مقصر نیستیم». البته در این باره بحثی وجود دارد که خود پلیس نمی‌تواند بگوید مقصر نیست بلکه باید دستگاه‌های دیگر با بررسی عملکرد اعلام کنند کدام دستگاه مقصر است.
وی با بیان اینکه «باید مقداری رفتارهای گشت ارشاد تغییر کند» گفت: باید گشت ارشاد مقداری در آینده قانونمندتر حرکت کند؛‌ دولت هم درصورت صلاحدید لایحه‌ای به مجلس ارائه کرده تا همه چیز قانونمند شود بدین صورت که به جای برخوردهایی همچون دستگیری،‌ همچون سایر کشورها برخوردهایی همچون جریمه‌ها مالی اعمال شود.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه رعایت قانون امری ضروری در تمام دنیا است، توضیح داد: وقتی داشتن حجاب یک قانون در کشور ماست، ‌باید رعایت شود. در صورت رعایت نشدن این قانون، فرد مرتکب تخلف و مشمول جریمه می‌شود و قانون این جریمه را مشخص کند. در این شرایط دیگر به شخصیت افراد توهین نخواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :