19 دی: دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در بیانیه ای مداخله نیروهای امنیتی در فرایند درمان را بی اساس خواند و آن را شایعه پراکنی و شیطنت رسانه های معاند دانست.
در این بیانیه آمده است: پنجشنبه گذشته حدود ۲۰۰ نفر از پزشکان مشهدی با حضور در ساختمان نظام پزشکی مشهد ادعا و درخواستهایی در خصوص رعایت محرمانگی ارتباط پزشک و بیمار، عدم اختلال در خدمت رسانی به هر دو طرف درگیر و عدم استفاده از آمبولانس ها توسط نیروهای امنیتی داشتند.
این بیانیه می افزاید: امروز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب اطلاعیه ای، اظهارات اخیر این پزشکان در خصوص مداخله نیروهای امنیتی در فرآیند درمان و دسترسی به اسرار پزشکی بیماران، را بی پایه و اساس خواند.
در بخشی دیگری از این اطلاعیه آمده است: تمامی پرونده‌های بیماران از بدو ورود، بستری و تا زمان ترخیص، به صورت شفاف تدوین می شود و صرفا دسترسی کادر درمان به اطلاعات مربوطه امکان پذیر است.
در این اطلاعیه به فعالیت شبانه روزی و حرفه ای اورژانس این دانشگاه تاکید شده و آمده است: ارائه خدمات حتی در زمان اتفاقات اخیر توسط کادر درمانی در محیطی آرام و دارای امنیت کامل روحی و روانی، به دور از شایعه پراکنی ها و اتهام زنی های بدخواهان مردم ایران با نهایت دقت و توجه، به بیماران ارائه شده که در حوادث اخیر با ادعای کذب و شیطنت رسانه های معاند و انتشار این شایعه در فضای مجازی و در میان مردم، مبنی بر "انتقال نیروهای امنیتی با آمبولانس"، به ۱۱ دستگاه آمبولانس که در چرخه فعالیت بودند آسیب جدی وارد شد و تعدادی از پرسنل خدوم اورژانس ۱۱۵ که هیچ ارتباطی با جریانات اخیر نداشتند، نیز در حین ماموریت دچار مصدومیت شدند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این اطلاعیه تاکید کرده است: در مدت وقایع اخیر در هیچ کدام از بیمارستان های تابعه این دانشگاه اعم از خصوصی، خیریه و دولتی، نیروها و حافظان امنیت حضور نداشته و حفاظت از حریم بیمارستان ها به عهده پرسنل سختکوش انتظامات بوده است.
این دانشگاه بیان اتهامات بی اساس و بدون اطلاع برخی اشخاص در لباس پزشکی را موجب بدبینی به نظام سلامت دانسته و از مراجع قضایی و ضابطان و به ویژه سازمان نظام پزشکی مشهد خواسته است با متخلفان و عاملان بیان این اتهامات برخورد کنند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. دانشکده دندانپزشکی مشهد به عنوان قدیمی ترین دانشکده دندانپزشکی ایران شناخته می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :