19 دی: سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تهیه بسته‌های ویژه حمایتی «کار محور»، «پروژه محور» و «مساله محور» برای حمایت از نخبگان کشور خبر داد.
روح الله دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با ایرنا به اقدامات اخیر این معاونت و بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و افزود: این  بنیاد ز ابتدای سال تحصیلی جدید برای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری، طرح‌های متنوعی تهیه کرده است، همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسته های ویژه حمایتی کار محور، پروژه محور و مساله محور را برای حمایت از نخبگان طراحی کرده است.
وی با بیان این که مردم در دو ماه آینده نتیجه تلاش‌های اخیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان را مشاهده خواهند کرد، تاکید کرد: من به عنوان فردی از جامعه نخبگانی کشور اعلام می کنم که عزم جدی در توجه به نخبگان و استعدادها وجود دارد و امسال یک طلیعه است چرا که همه دستگاه‌ها با گفتمانی که رهبر معظم انقلاب در این سال ها ایجاد کردند و نگرش باورمندانه ای که دولت در این موضوع دارد و در آن مسیر حرکت می کند، سال های آینده بسیار روشن و پرامیدتر را شاهد خواهیم بود.
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دیدار چهارشنبه گذشته نخبگان با رهبر معظم انقلاب و محورهای سخنان ایشان اشاره کرد و یادآور شد: حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار تعریفی جامع از نخبگان ارائه کردند و دارابودن استعداد خاص، تلاش و کار ویژه و بهره مندی از هدایت الهی را خط سیری برای شناسایی نخبگان دانستند.
دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نخبگان توصیه کردند که توانمندی‌های خود و توانمندی هایی که در کشور وجود دارد را مورد توجه قرار دهند.  
وی گفت: در کشور توانمندی‌ها و ظرفیت های بسیاری وجود دارد و از سوی دیگر تحولاتی بزرگ در بخش علم و فناوری ایران رخ داده است که بسیاری از آن بی اطلاع هستند.
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار همچنین به تلاش های دشمنان علیه ایران اشاره کردند و یادآور شدند دانشگاه سنگر مهم در حوزه اقتصاد است و محور پایانی سخنان ایشان تاکید بر حمایت از نخبگان بود.

  • نویسنده :
  • منبع :