19 دی: بامداد امروز یکشنبه اول آبان ماه ۱۴۰۱ یک دانشجوی پسر مقطع کارشناسی ارشد در خوابگاه دانشگاه تهران طی یک اقدام خودآسیب رسان درگذشت، دانشگاه تهران در این زمینه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، بامداد امروز یکشنبه اول آبان ماه ۱۴۰۱ یک دانشجوی پسر مقطع کارشناسی ارشد ورودی ۱۳۹۹ ساکن در خوابگاه دانشگاه تهران که در مرحله تدوین پایان‌نامه بوده است، طی یک اقدام خودآسیب رسان درگذشت.

براساس این گزارش، روانپزشک مرکز مشاوره دانشگاه تهران در دی ماه ۱۴۰۰ با تشخیص مشکلات روانشناختی برای این دانشجو تشکیل پرونده داده و وی از اواخر سال ۱۴۰۰ تحت نظر مرکز مشاوره دانشگاه تهران بوده و طی ۹ ماه اخیر ۱۹ بار تحت مشاوره و معاینه روانپزشک مستقر در مرکز مشاوره دانشگاه تهران قرار گرفته است. 

همچنین مرکز مشاوره مراتب وضعیت و درمان را به خانواده این دانشجو منعکس کرده و از ایشان درخواست کرده بود تا در روند معالجه این دانشجو که تحت نظر مستمر مرکز مشاوره دانشگاه و روانپزشک بوده است، مراقبت و همکاری لازم را داشته باشند.

همچنین قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در این باره گفت: صبح امروز در تماس با قاضی کشیک یک مورد حلق آویز در خوابگاه دانشگاه تهران گزارش می‌شود که با حضور قاضی در صحنه و انجام تحقیقات اولیه مشخص می‌شود یک دانشجوی ارشد رشته معماری خود را حلق آویز کرده است.

در تحقیقات به عمل آمده و استخراج محتوای گوشی این دانشجوی پسر مشخص می‌شود وی با ارسال پیامکی از قصد خود برای خودکشی گفته بوده است.

شهریاری در ادامه گفت: مطابق تحقیقات به عمل آمده از اطرافیان و هم خوابگاهی‌های این دانشجو مشخص شد وی سابقه مشکلات روحی و روانی زیادی داشته است.

  • نویسنده :
  • منبع :