19 دی: رضایی گفت: مسئولان باید با معترضین صحبت کنند و در مقابل پاسخگو باشند. این جوانان آینده سازان مملکت هستند و اگر صحبت‌هایشان شنیده شده و به آن‌ها احترام گذاشته شود تخلیه می‌شوند، اما اگر حرف‌ها شنیده نشود و بی‌توجهی شود آن‌ها هم می‌شکنند. در واقع ما با عملکردمان آن‌ها را عصبی می‌کنیم.
تا این لحظه «قطعی اینترنت» و «فیلترینگ» ادامه دارد و هر روز به تعداد بیکاران اضافه می‌شود و این در حالی است که دولت هیچ سازوکار مناسبی برای این وضعیت به کار نبسته و این خود نوعی اعتراض و مطالبه‌گری است که به آن پاسخ روشن و دقیقی از سوی مسئولان داده نمی‌شود.
در خصوص محدودیت فضای مجازی، علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده‌ی شهر کرمانشاه (صحنه / کنگاور / هرسین) به خبرنگار جماران گفت: تأثیر منفی قطعی اینترنت بر کسب و کار جای شک ندارد، ولی از سوی دیگر امنیت و منافع ملی واقعیتی است که تمام کشورها آن را رعایت می‌کنند. اینکه اینترنت را قطع کنند دیگر جواب نمی‌دهد، زیرا راه‌های دیگر چون ماهواره پیدا کرده اما باید این فضا هدفمند و قابل کنترل شود و کسانی که در این فضا درآمد دارند به کسب و کار آن‌ها رونق داده شود، ولی در مقابل کسانی هستند که از اینترنت علیه منافع ملی و اهداف نظام استفاده می‌کنند. حال هر کشوری چارچوبی خودش را دارد، اما باید توجه داشت که با بستن، مسدود و محدود کردن نمی‌توان پیش رفت، بلکه این فضا سازوکار دارد و باید کنترل و هدایت شده و با برنامه ریزی پیش رفت.
فردا راهی برای رفع مسدودی پیدا می‌شود و دیگر نمی‌توان آن را بست
رضایی با رد محدودیت با عنوان طرح صیانت تاکید کرد: من طرح صیانت را امضاء نکردم. چرا که ما عضو دهکده جهانی هستیم و این ابزار و سیستم، تکنولوژی وارد تمام کشورهای دنیا می‌شود. ما یک مجموعه هستیم، فردا راهی پیدا می‌شود و دیگر نمی‌توان آن را بست.
هر کسی که اظهار نظر میکند به شعور خود رجوع کرده و نظر می‌دهد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به صحبت معاون وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه خود مردم باید به فکر این روز بودند که اینستاگرام ممکن است فیلتر شود، افزود: نظرات مختلف است و ایشان هم نظر خود را گفته؛ هر کسی به شعور خود رجوع میکند و نظر می‌دهد. گاهی می‌گوییم ما نماینده هستیم و به عنوان کارشناس دو نظر داریم؛ یک، نظری بدهیم که مردم راضی باشند و نظر دیگر بدهیم که حاکمیت و دولت راضی باشند. اما کسی که وجدان داشته باشد و جزو ۸۰ میلیون نفر باشد می‌گوید، مملکت اهداف و سازکاری دارد که همه چیز باید بر طبق حساب و کتاب باشد.
ما با عملکردمان جوانان را عصبی می‌کنیم
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم فرمودند، فضای مجازی یله و رها است. این فضا باید کنترل شود در غیر این صورت آسیب می‌رساند؛ به طور مثال در یک روز معین و در مکانی جمع می‌شوند و همه چیز را می‌شکنند، آیا این خوب است؟ مسئولان باید با معترضین صحبت کنند و در مقابل پاسخگو باشند. این جوانان آینده سازان مملکت هستند و اگر صحبت‌هایشان شنیده شده و به آن‌ها احترام گذاشته شود تخلیه می‌شوند، اما اگر حرف‌ها شنیده نشود و بی‌توجهی شود آن‌ها هم می‌شکنند. در واقع ما با عملکردمان آن‌ها را عصبی می‌کنیم، هر مدیر مسئولی که عملکردش ضعیف باشد نه تنها کار را بهتر نمی‌کند بلکه بدتر میکند.
برخی می‌گویند صداوسیما به جعبه‌ی عزا تبدیل شده است
این نماینده مجلس در خصوص بی‌اعتمادی و کاهش مخاطب صداوسیما اظهار داشت: برخی می‌گویند صداوسیما به جعبه‌ی عزا تبدیل شده است؛ تمام شبکه‌ها برنامه‌های تکراری پخش می‌کنند و در این بین جوانان این برنامه‌ها را دوست ندارند و بعد می‌گوییم در نظرسنجی برنامه‌ها ۹۷ درصد مخاطب دارد! باید برنامه‌هایی ساخت که جوانان دوست دارند و از ذائقه آنان در چارچوب منافع نظام بازتاب یابد؛ همه‌ی شادی‌ها بد نیستند! به صداوسیما ایراداتی است، اما آن‌ها تمام تلاش خود را کرده و کار می‌کنند.
نماینده کرمانشاه تصریح کرد: امروز نظام رسانه‌ای ما در مقابل نظام‌های سلطه‌ی دنیا قرا گرفته است که با حجم بالایی علیه ما کار می‌کنند و اینجا مظلومیت صداوسیما مشخص می‌شود و نشان می دهد در برابر غول رسانه‌ای دنیا تنها است. نمونه‌اش را در چند روز اخیر خبرهای دروغ را دیدید و شنیدید که دانشجو یا آن دختر کشته شدند حتی برادر آن دختر هم جلوی تصویر آمد و گفت خواهرم را نکشتند، اما رسانه‌های خارج به دروغ‌های خود ادامه می‌دهند.
رضایی در پایان درباره صحبت‌های علی دایی نسبت به اتفاقات اردبیل گفت: علی دایی دوست ما و پسر خوبی است، مشکلی پیش آمده که حل می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :