19 دی: وزیر کشور از برنامه دولت برای ساماندهی ۲۰۲ محله کم برخوردار و محروم در یک برنامه زمانی خبر داد و گفت: در این مناطق برای خانه هایی که بدون مجوز ساخته شده اند، سند مالکیت صادر می شود.
احمد وحیدی روز دوشنبه در همایش اقدامات انجام شده برای ۲۰۲۰ محله کم برخوردار که با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: برای مسأله ای بسیار مهم از جهت عدالت پیشگی، رفع تبعیض، محرومیت زدایی و مسائل اجتماعی دور هم جمع شده‌ایم.
وی افزود: سلسله محله هایی را یافتیم که درست به آنها رسیدگی نشده است. این محله ها گاهی به دلیل رشد و شتاب مهاجرت به شهرها به این وضعیت رسیده اند و در آنجا با مشکلات مختلفی مواجه هستیم.
وزیر کشور پرداختن به مسائل اجتماعی را از وظایف مهم وزارت کشور دانست و گفت: مشکلات این محلات و مناطق از نوع محرومیت و مسائل اقتصادی است که باید برای توانمند سازی آنها تلاش شود تا این افراد روی پای خود بایستند.
وحیدی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب محلات اشاره شده، گفت: در برخی از این محلات خانواده معظم شهدا حضور دارند و در نهایت پرداختن به مسائل اجتماعی از اهم اموری است که باید به آن توجه شود.
وی ادامه داد: ما در این محلات با رشد شتابانی که اتفاق افتاده متاسفانه موارد فرهنگی و اجتماعی توسعه نداشته است و شاهد گسست های محله ای و محلاتی که مشکلات ملکی و مسکن دارند، هستیم و در کنار آن مردم بسیار خوبی در این محلات زندگی می کنند که انقلاب دوست و کشور دوست و مهربان هستند.
وزیر کشور اضافه کرد: برای توجه به این مسأله، ساختاری برای محرومیت زدایی و عمران و توانمند سازی این محلات شکل گرفت و با حضور نهادهای مرتبط مانند ستاد اجرایی فرمان امام و سایر نهادها و با صدور ابلاغیه هایی به استانداران مختلف و بخشداران و شهرداران امیدواریم بتوانیم در این حوزه کار مهمی را شکل دهیم.
وحیدی با اشاره به اقدامات موثر دولت در توجه به این مناطق و محلات گفت: خانه هایی مالکان محلات کم برخوردار که بدون اخذ مجوز ساخته شده و فاقد سند مالکیت است، سند دار می‌شود و به تازگی نیز را آیین نامه ای برای مالکیت خانه های بدون سند تدوین شده است که می تواند اثرگذار باشد.
وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که ساماندهی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در یک زمان بندی خوب انجام شود و تا پایان دولت این مناطق را به وضعیت قابل قبولی برسانیم.

  • نویسنده :
  • منبع :