19 دی: مدیرکل ورزش و جوانان قم با تاکید بر این که مساجد به جز پایگاه اصلی عبادی خود باید پایگاه های فرهنگی و ورزشی نیز باشند گفت: هم اکنون تعداد ۳۰ باشگاه ورزشی در مساجد این استان فعال است.
ابراهیم سانی‌خانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: در موضوع فرهنگی نیازمند آن هستیم که مساجد به امر ورزش توجه ویژه داشته باشند.
وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در جذب جوانان به فعالیت‌های ورزشی دارند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
وی گفت: سادگی فعالیت‌ها یکی از ویژگی‌های ورزش مساجد است و گاهی می‌توان با هزینه‌ای ناچیز ده‌ها نوجوان و جوان را در مسجد به صورت منظم به فعالیت‌های ورزشی سوق داد.
سانی‌خانی گفت: مساجد می تواند پایگاه خوبی برای ورزش های رزمی از جمله کشتی و کاراته باشد که استان قم در این دو رشته ورزشی از گذشته های دور حرف های زیادی برای گفتن داشته است.
وی افزود: در اداره کل ورزش و جوانان استان قم آمادگی داریم با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد باشگاه‌های موجود در مساجد را حرفه‌ای کنیم تا تبدیل به الگویی برای سایر مساجد کشور باشند.
وی بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان قم آمادگی کامل دارد تا برنامه های مشترک ورزشی را با کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار کند.

  • نویسنده :
  • منبع :