19 دی: نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت فوق العاده مناطق جنگی برای کارکنان شاغل دولت در ۶ استان مرزی کشور به طور مجدد برقرار شد.
«شهریار حیدری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع فوق العاده مناطق جنگی در اجرای ماده ۹۱ قانون دیوان امروز در هیات عمومی مطرح و با نقض رای قبلی مجددا فوق العاده مناطق جنگی به کارکنان شاغل در هفت استان مرزی پرداخت می شود.
وی این استان‌ها را شامل کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان و بوشهر بیان کرد و گفت: این مهم با پیگیری های مستمر نمایندگان و رایزنی با دیوان صورت گرفت که در راستای این مهم بازهم شاهد پرداخت حق مناطق جنگی در احکام کارکنان شاغل در این استان ها خواهیم بود.
نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استناد به رای یک مرجع قضایی دیوان عدالت اداری، دریافت این حقوق را غیرقانونی دانسته و طی بخشنامه ای به تمام ادارات و دستگاه های اجرایی از آنها خواسته بود این ارقام از دریافتی های آنها حذف شود که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته این مطالبه اصلی و حق کارکنان شاغل استان های مرزی درگیر جنگ بازهم محقق شد.
گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه چهارشنبه ۲۰ مهر- ۲ فوریت استفساریه‌ای را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن فوق العاده شغل مناطق جنگی باید مجددا پرداخت شود.
نمایندگان با ۱۷۵ رای موافق، ۲۰ رای مخالف، ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در مجلس دو فوریت این استفساریه را به تصویب رساندند.

  • نویسنده :
  • منبع :