19 دی: سخنگوی دولت سیزدهم حل مشکلات انباشته شده کنونی کشور را نیازمند داشتن ۱۰ سال رشد اقتصادی برشمرد.
علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه قم اظهار داشت: دولت باید تلاش کند تا بتواند رشد اقتصادی در طول ده سال ادامه پیدا کند تا در این صورت بتوان مشکلاتی که از گذشته انباشته شده است برطرف شود.
وی ابراز داشت: امروز جمهوری اسلامی با دشمنان گسترده‌ای مواجه است و دشمنان با امپراتوری و دیکتاتوری رسانه‌ای خود تلاش می‌کنند تا جهان واقعیات ایران را نبیند.
وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های اینترنت پس از حوادث اخیر کشور بیان داشت: دولت هیچ وقت اینترنت را قطع نکرد و تنها برخی از پیام رسان ها فیلتر شدند.
بهادری جهرمی با بیان اینکه برخی از شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام تحت حاکمیت آمریکا عمل می‌کند بیان داشت: این شبکه اجتماعی در حالی عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را حذف می‌کند که فیلم و تصاویری از آموزش کوکتل مولوتف برای اغتشاش و آشوب را بدون مشکلی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
وی ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی در برابر دیکتاتوری رسانه‌ای که از دلارهای آمریکایی، سعودی و انگلیسی تغذیه می‌کنند می‌ایستد.
وی عنوان داشت: شعار زن، زندگی آزادی شعار دولت هم هست و از آن حمایت می‌کند اما با کسانی که بدنبال برهم زدن نظم، امنیت و آرامش جامعه هستند مخالف هستیم.
بهادری جهرمی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد که آرمان انقلاب اسلامی که استقلال و آزادی بوده دچار افراط و تفریط شود بیان داشت: کشور با اعتراض مسالمت آمیز مشکلی ندارد و از سویی نیز با دیکتاتوری رسانه‌ای و نیز بستن صدای منتقد و مطالبه گر مخالفیم.
وی عنوان داشت: امروز در زمینه کمبود دارو مشکلاتی داریم که البته بنده خودم در این زمینه به دلیل شرایط بیماری دخترم سه سال رنج دیدم و این شرایط را درک می‌کنم اما باید بدانیم چه کسانی در مسیر تولید دارو واردات آن به کشور سنگ اندازی می‌کنند و مانع می‌شوند که رسانه‌های استکباری در این زمینه نمی‌خواهند واقعیت‌ها گفته شود.
وی ادامه داد: نظام دیکتاتوری غرب با تحریم‌های ظالمانه خود مانع از ورود دارو به کشور شده است و من شب‌های زیادی از عمرم را در آی سی یوی بیمارستان بالای سر کودکم ایستادم و دیدم دختر کوچکم به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا با چه مشکلاتی مواجه بوده است.
وی تاکید کرد: موضوع مهم این است که در این جنگ شناختی که امپراتوری دروغ رسانه‌ای ایجاد کرده با استدلال و تحقیق بتوانیم مشخص کنیم که آیا نبود دارو به دلیل کوتاهی داروسازی پیشروی ما است یا اینکه در داروهای خاصی اجازه دستیابی به برخی از فناوری‌های خاص برای تولید دارو داده نمی‌شود و در این زمینه انرژی هسته‌ای ما سال‌ها و سال‌ها معطل می‌شود و حتی سیمان داخل آن ریخته می‌شود تا نتوانیم به رادیو دارو دست یابیم و درد مردم را درمان کنیم و آنان می‌دانند اگر جمهوری اسلامی درد مردم را دوا کنند تلاش‌های آنان بی اثر خواهد شد.
سخنگوی دولت سیزدهم ادامه داد: حضور من دانشگاه‌ها به منظور شنیدن حرف‌های دل دانشجویان است تا این موضوعاتی که مطرح می‌شود در دولت مورد پیگیری قرار گیرد.
وی عنوان داشت: در حادثه زندان اوین باید با خاطیان و کسانی که در این جریان نقش داشتند برخورد و محاکمه شوند؛ اما رسانه‌های استکباری و امپراتوری دورعین رسانه‌ای این گونه وانمود می‌کنند که نظام به دنبال کشتن زندانی‌ها است در حالی که نظام از این حوادث سودی نخواهد برد و تنها معاندین و دشمنان هستند که به دنبال ماهی گیری از این آب گل آلود هستند.
دبیر هیئت دولت بیان داشت: اینکه دانشجویان می‌گویند چرا باید خودروهای بی کیفیت را ۲۰۰ میلیون تومان خریداری کنیم که این حرف؛ سخن درستی است و نظر دولت نیز همین است و به همین دلیل به دنبال از رده خارج کردن خودروهای بی کیفیت هستیم.
بهادری جهرمی بیان داشت: خودروی ما شایسته ایران و ایرانی نیست؛ هر چند که قبل از انقلاب اساساً خودرویی نداشتیم و مصرف کننده تولیدات خارجی‌ها بودیم و در این حوزه اشتغالی برای داخل وجود نداشت.
وی ادامه داد: دولت خودروسازی را خصوصی سازی خواهد کرد و مقدمات برای عرضه در بورس در حال انجام است تا بخش خصوصی بتواند فاقد از اعمال نفوذهای بخش‌های مختلف حاکمیتی و شبه حاکمیتی که با فامیل پروری بستگان خود را در این شرکت‌ها راه دادند و به جای سودآوری ضرر ده بودند و خودروسازی ورشکسته تحویل دولت سیزدهم شد که بیش از صد هزار میلیارد تومان فقط زیان جمع کرده است ور شکسته باشد.
دبیر هیئت دولت بیان داشت: حدود ده سال قبل تولید خودرو بیش از یک میلیون بوده و دولت قبل با چشم دوختن به میز مذاکرات تولیدات خودرو در ۸ سال را به نصف کاهش داد و امسال تولید خودرو دوباره به یک میلیون و ۲۰۰ هزار افزایش می‌یابد و طی هفت ماه گذشته نیز برابر تمام کل سال گذشته خودرو به بازار عرضه شده است.
گفتنی است؛ بسیج دانشجویی دانشگاه قم صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود به دلیل آنکه رئیس این دانشگاه تغییر یافته و هنوز در محل دانشگاه مستقر نشده است و به دلیل لزوم حفظ شأنیت جایگاه سخنگوی دولت برنامه سخنرانی بهادری جهرمی برگزار نمی‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :