19 دی: محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به پیام چندی پیش آمریکا به ایران برای مذاکره گفت: آمریکایی ها سه یا چهار روز پیش نیز مجددا پیامی به ایران منتقل کردند که آماده ادامه گفت وگوها هستند.
وی که روز سه‌شنبه در دیدار با شرکت‌کنندگان در هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا- اقیانوسیه(اوآنا) سخن می‌گفت، افزود، این در حالی است که حدود یک ماه پیش آمریکایی‌ها گفتند که موضوع گفت و گو با ایران و مذاکرات هسته‌ای دیگر در دستور کار ما نیست.
اسلامی در چرایی این درخواست های آمریکا از ایران تصریح کرد، آنان چون به توطئه‌ای که در ایران برنامه‌ریزی کرده بودند، دل خوش کردند چنین پیام هایی را فرستادند.
وی در ادامه با بیان اینکه شما به عنوان افراد رسانه‌ای با مطالبی که پیرامون سازمان انرژی اتمی منتشر می‌شود، آشنا هستید، گفت: اگر طی ۲۰ سال گذشته اخباری که درباره صنعت هسته‌ای ایران منتشر می‌شود را بررسی کرده باشید با یک سری کلیدواژه‌هایی چون لویزان، پارچین، آباده، تورقوزآباد و از این دست مواجه خواهید شد.
وی افزود: رسانه یک سامانه حقیقت‌یاب است و باید حقیقت را دنبال کند تا ببیند چیست؛ حقیقت این است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچگاه اعلام نکرده که در فعالیت‌های هسته‌ای ایران انحرافی مشاهده کرده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای سازمان یافته علیه جمهوری اسلامی ایران و تکرار برخی موارد و موج‌سازی‌ها، ادامه داد: البته این تنها اقدام آنها نبوده، از ۲۰ سال گذشته در راه رسیدن به برخی اقلام، کالاها و تجهیزات به دست ما خرابکاری کردند. خرابکاری صنعتی موضوعی است که شاید ۱۰ سال است موضوعیت پیدا کرده اما در اینجا ما ۲۰ سال است که با آن مواجهیم که این خرابکاری هم سخت‌افزاری بوده و هم نرم‌افزاری.
اسلامی گفت: ایجاد انفجار در صنعت هسته‌ای به وسیله عناصری که آنها را خریداری یا تطمیع کرده‌اند دیگر اقدام آنها علیه ما بود که منجر به کارهای تروریستی شده است.
وی با بیان اینکه چهارمین مدل اقدامات دشمنان علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ترور دانشمندان هسته‌ای مانند شهید فخری‌زاده، شهریاری و دیگر شهدای هسته‌ای بوده، عنوان کرد: استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی به منظور اعمال فشار سیاسی حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران یک اقدام دیگر توسط آنها است و آخرین حربه آنها هم ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور است تا از این طریق اهداف خود را پیش ببرند.
اسلامی با تاکید بر این موضوع که هیچ فعالیت هسته‌ای در این سازمان از بدو تاسیس تا کنون بدون نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نبوده، خاطرنشان کرد: ظرفیت هسته‌ای کشور ما ۳ درصد ‌ظرفیت هسته‌ای موجود در جهان است، با این حال ۲۵ درصد نظارت‌های آژانس متمرکز ایران است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به مسیر پیشرفت هسته‌ای خود با قاطعیت ادامه می‌دهد و موضوع حائز اهمیت برای ما این است که بر اساس چشم‌انداز ۱۴۲۰ برنامه توسعه‌ای خود را پیش ببریم.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه یک میلیون بیمار در کشور از رادیوداروهای تولیدی در ایران استفاده می‌کنند، اظهار داشت: از همین تریبون اعلام می‌کنم که آماده همکاری با کشورهای شما در حوزه صادرات رادیوداروها هستیم.
در پایان این دیدار، شرکت‌کنندگان در هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا- اقیانوسیه با حضور در شرکت پارس ایزوتوپ سازمان انرژی اتمی از بخش‌های مختلف این شرکت و فرآیند تولید رادیوداروها بازدید کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :