کسانی که پدیدآورندگان این وضعیت هستند، امروز از اینکه یک هنرمند و ورزشکار بر مردم تاثیرگذار شده‌اند ابراز ناراحتی می‌کنند ولی اگر قدری بیاندیشند، پی می‌برند که خود کرده را تدبیر نیست.
سرمقاله  ۱۹ دی شماره ۳۵۵۲ مورخه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱ با عنوان «بی‌تأثیری سیاسیون در وقایع اخیر» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

وقایع اعتراضی اخیر از جنبه‌های مختلف، تفاوت‌های زیادی با رویدادهای اعتراضی دارد که در جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است. یکی از این تفاوت‌ها که در روزهای اخیر هم دو تن از تحلیلگران سیاسی از دو اردوگاه سیاسی مختلف به آن اذعان کردند، بی‌تأثیر شدن نقش فعالان، احزاب و جریان‌های سیاسی در کنش‌های اخیر است در این ارتباط بهزاد نبوی به روزنامه هم‌میهن گفت: این‌ها با اصولگراها و با اصلاح‌طلب‌ها ارتباط تشکیلاتی ندارند و بعضاً شعارشان همان «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تموم ماجرا» است. این‌ها عنایتی به این دو جریان خصوصاً «انقلابیون جوان» ندارند. چنانچه می‌بینید حرف سیاسی هم نمی‌زنند.
وی تصریح کرد: معترضان امروز، به خاطر تغییر سبک زندگی به خیابان‌ها آمده‌اند و به حرف سیاسیون گوش نمی‌دهند
سلیمی نمین هم در گفتگو با خبرآنلاین گفت: امروز اعتراض‌کنندگان زیر بلیط کسی که سابقه سیاسی دارد، نیستند.
 برای برخی مجموعه‌های تمامت خواه که دنبال این بوده و هستند که جریان‌ها و فعالان سیاسی را از صحنه حذف و طرد کنند، شاید به وجود آمدن این وضعیت مطلوب باشد ولی بی‌تردید به نفع جمهوری اسلامی نیست که مردمانش از آن سوی مرزها تأثیر بگیرند. این عارضه قطعاً به این دلیل اتفاق افتاده است که مدتها است چهره‌های سیاسی و فرهنگی با کمترین انتقاد از صحنه طرد و منزوی شده‌اند. کاری که باعث میدان‌داری چهره‌های هنری و ورزشی و به تعبیر امروزی‌ها سلبریتی‌ها در جامعه شده است. البته این بلا را بیش و پیش از شخصیت‌ها بر سر رسانه‌ها آوردند. کاری کردند که رسانه داخلی مرجعیت و تأثیرگذاری خودش را در آگاهی بخشی به جامعه از دست بدهند و مردم به سمت و سوی رسانه‌های بیگانه رو بیاورند.
جالب اینجاست کسانی که پدیدآورندگان این وضعیت هستند، امروز از اینکه یک هنرمند و ورزشکار بر مردم تاثیرگذار شده‌اند ابراز ناراحتی می‌کنند ولی اگر قدری بیاندیشند، پی می‌برند که خود کرده را تدبیر نیست.


  • نویسنده :
  • منبع :