19 دی: دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: چهار زنگ ملی در مدارس از جمله زنگ اول مهر، زنگ سیزده آبان، زنگ دهه فجر و زنگ ملی زبان فارسی داریم.
محمود امانی طهرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره تعداد و چگونگی روند تصویب زنگ ملی در مدارس اظهار کرد: روند تصویب این گونه است که موضوع به یکی از کمسیون‌های شورای عالی آموزش و پرورش می‌رود و پس از مصوب شدن به شورای عالی می‌رسد.
وی با بیان اینکه از افزایش تعداد زنگ‌ها امساک داریم، افزود: رویدادها باید با دقت انجام شود، زنگ زبان فارسی اخیرا تصویب شد و نیاز بود که مصوب شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه اجرایی برگذاری رویدادهای این چنینی به عهده مدرسه و شورا است، براین اساس به جز مدرسه یا شورای عالی آموزش و پرورش کسی حق قانون گذاری ندارد.
امانی طهرانی ادامه داد: مدرسه و حاکمیت مدرسه قوی است و در این راستا هر نوع امر و نهی اختیارات نقطه دیگر را می گیرد.
بر اساس این گزارش، «زنگ اول مهر» و شروع سال تحصیلی در جشن آغاز سال تحصیلی در مهر، «زنگ روز دانش‌آموز» در روز ۱۳ آبان و همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و«زنگ آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی» در روز ۱۲ بهمن در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود.
همچنین در جلسه ۱۰۱۲ شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شد که «زنگ ملی زبان و ادبیات فارسی» هم به منظور پاسداشت و ارج نهادن به زبان و ادبیات فارسی به زنگ‌های ملی افزوده شود.

  • نویسنده :
  • منبع :