19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ متقاضی برای واردات خودرو ثبت نام کرده اند، گفت: از دیروز - سوم آبان - مرحله ثبت سفارش واردات خودرو آغاز شد و قرار است خودروهایی با قیمت متعادل وارد کشور شود.
سید رضا فاطمی امین روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۳۰۰ متقاضی برای واردات ثبت نام کردند که البته متقاضیان باید شرایط مندرج در قوانین و آیین نامه های واردات را داشته باشند.
وی اظهار داشت: تا پیش از این گفته می شد که خودروهای بی کیفیت وارد کشور خواهد شد در حالی که چنین نیست و خودروهایی با قیمت متعادل‌تر وارد خواهد شد و بنابراین شائبه ورود خودروهای بی‌کیفیت منتفی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد:  ثبت سفارش واردات خودرو از روز گذشته - سوم آبان - در این وزارتخانه آغاز شد.
به استیضاح نگاه مثبت دارم
فاطمی‌امین در پاسخ به سوالی درباره برگزاری جلسه استیضاح وی در هفته آینده، اظهار داشت: به استیضاح نگاه مثبتی دارم زیرا می توان دیدگاه‌ها و اقدامات انجام شده در این وزارتخانه را برای مردم بیان کرد.
وزیر صمت افزود: دست ما به لحاظ عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم پر است.
وی با برشمردن دستاوردهای این وزارتخانه در یکسال گذشته اظهار داشت: نرخ بیکاری در تابستان امسال ۸.۹ درصد ثبت شد در حالی که تابستان سال گذشته ۹.۶ درصد بود؛ این آمار نشان می دهد که بخش تولید در کشور به حرکت در آمده است.
فاطمی امین رشد ۲.۵ درصدی شرکت های بورسی در خردادماه و رشد ۶.۵ درصدی در شهریور ماه را بیانگر سیاست گذاری درست وزارت صمت در حوزه صنایع و معادن عنوان کرد و اظهار داشت: رشد تولید در شرکت های بورسی به ترتیب در تیرماه ۵.۸ درصد، در مرداد ۶.۷ درصد، در شهریور ۶.۵ درصد ثبت شد؛ اینکه در دو ماه متوالی رشد بالای ۶ درصد ثبت شود، اتفاق کم نظیری است.
وی ادامه داد: مرکز آمار رشد بخش صنعت در فصل بهار امسال را ۵.۱ درصد اعلام کرده است و بر این اساس پیش بینی می شود نرخ رشد این بخش در فصل تابستان به بیش از رقم فصل بهار برسد.
افزایش تولید در همه بخش های صنعت خودرو
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امروز آمار رشد تولید در بخش فولاد به ۱۰ درصد رسیده است و این وزارتخانه با ایجاد ۱۵۸ هزار شغل در رتبه اول قرار دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید بخش خودرو به طور مناسب افزایش یافته است، تصریح کرد: محصولات سایپا با توجه به تولید فراوان از قرعه کشی خارج شد و در همه بخش های تولیدی از ون گرفته تا سواری و کشنده تا ۱۰۰ و ۱۳۰ درصد افزایش تولید داشتیم و تولید خودروی سواری هم ۲۸۰ درصد رشد داشته است.

  • نویسنده :
  • منبع :