19 دی: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رونمایی از صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از پرداخت هزینه‌های کمرشکن درمانی به بیماران تا سقف ۵۰ میلیون تومان در صورت تصویب شورای استانی خبر داد.
به گزارش وبدا، سعید کریمی در اجلاس روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، افزود: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج که دیروز رونمایی شد، علاوه بر پوشش این بیماران برای بیمارانی که دچار هزینه‌های کمرشکن درمانی می‌شوند تا سقف ۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلاتی قائل می‌شود به شرطی که شورای استانی در هر استان این هزینه‌ها را تایید کند؛ بنابراین روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید نسبت به راه‌اندازی شورای استانی اقدام کنند.
وی اظهار داشت: سقف و پلکان دریافتی‌ها اصلاح و در نامه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. زمان اجرا از فروردین ۱۴۰۱ خواهد بود و مطالبات پزشکان بر اساس آن باید پرداخت می‌شود.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی تجهیز شده است، افزود: طبق دستورالعمل، همه دانشگاه‌های علوم پزشکی حداقل باید یک مرکز ناباروری سطح دو راه‌اندازی کنند و دستورالعمل آن نیز ارسال شده است.
وی به تاکید دولت و مجلس برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع اشاره کرد و از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواست تا برای این طرح آمادگی لازم را داشته باشند.

  • نویسنده :
  • منبع :