19 دی: رئیس جمعیت هلال‌احمر از واردات آنتی بیوتیک مورد نیاز به کشور خبر داد و گفت: این محموله‌ شامل هشت قلم آنتی ‌بیوتیک است.
به گزارش جمعیت هلال ‌احمر، پیرحسین کولیوند گفت: با هماهنگی سازمان غذا و دارو، محموله‌ای شامل هشت قلم آنتی ‌بیوتیک سوسپانسیون مناسب برای گروه سنی کودکان خریداری شده که در روزهای آتی وارد کشور می‌شود.
براساس این گزارش، در پی کمبود انواع آنتی ‌بیوتیک‌ در داروخانه ‌های کشور، جمعیت هلال ‌احمر بعد از هماهنگی با سازمان غذا و دارو، اقدام به واردات آنتی بیوتیک کرده است.
به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته سوم آبان ماه گفت: اکنون به صورت فوریتی تامین و توزیع آنتی بیوتیک از ابتدای هفته آغاز شده و تا ۲ روز دیگر دارو به میزان کافی در دسترس مردم است.
وی افزود: با توجه به اینکه همه‌گیری آنفلوآنزا به طور غیر قابل پیش‌بینی در اواسط مهر با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شده است به دلیل افزایش بیماران مبتلا، کمبود آنتی‌بیوتیک نیز احساس شد.
عین اللهی با اشاره به تجویز مصرف دارو، اظهار داشت: باید راهنمای تجویز منطقی دارو در کشور تدوین شود و پزشک بر اساس این راهنما به بیمار داروی مورد نیاز را تجویز کند. استاندارد تجویز دارو در نسخ ۱.۵ قلم در دنیا است اما در کشور ما چهار قلم در نسخ تجویز می‌شود و این موضوع مصرف دارو را بالا می‌برد.
سجاد اسماعیلی مشاور رئیس سازمان غذا و دارو  هم روز گذشته (سوم آبان) در گفتگویی گفت که نخستین محموله آنتی‌بیوتیک آخر هفته وارد کشور می‌شود.
اسماعیلی تصریح کرد: ۱۷ میلیون عدد شربت آنتی‌بیوتیک نیز در شهریور تامین شده اما به دلیل مصرف بی‌رویه و غیرمنطقی این دارو که حتی برای سرماخوردگی ساده نیز استفاده می‌شد با کمبود مواجه شدیم.
وی خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک، جلساتی مختلفی برای شرکت‌های دارویی تولید داخل برای تامین آنها تا پایان سال برگزار شد و از طریق واردات نیز که اولین محموله آن آخر هفته به کشور انجام می‌شود، به‌زودی مشکل کمبود رفع خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :