19 دی: رئیس مجلس ملی پاکستان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز را بشدت محکوم کرد و به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.
روابط عمومی پارلمان پاکستان در بیانیه‌ای به نقل از «راجا پرویز اشرف» اعلام کرد که رئیس مجلس پاکستان نسبت به حمله تروریستی به زیارتگاه مقدس شاهچراغ در شهر شیراز مرکز استان فارس ابراز تاسف کرده است.
پرویز اشرف افزود: دین اسلام هرگونه خشونت و عمل تروریستی را نفی می‌کند و ما این حادثه تروریستی را محکوم‌ می‌کنیم. 
وی گفت: دولت و مردم پاکستان خود را در اندوه ملت ایران با ویژه داغ خانواده‌های قربانیان شریک می‌دانند و ما برای شهدا از درگاه خداوند طلب آمرزش می‌کنیم. 
پیش تر سفیر پاکستان در ایران نیز طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: عمیق ترین تسلیت ما را به دولت و ملت ایران درپی اقدام وحشتناک و تکان دهنده تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ اعلام می‌کنم.
وی ضمن ابراز همبستگی با ملت ایران افزود که پاکستان در این ساعات سخت و اندوهناک در کنار جمهوری اسلامی ایران است.
پیام سفیر اسلام آباد در تهران 
سفیر پاکستان در ایران نیز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز را به شدت محکوم و اعلام کرد: پاکستان در این لحظات دشوار در کنار دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
«رحیم‌ حیات قریشی» طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: عمیق ترین تسلیت ما را به دولت و ملت ایران درپی اقدام وحشتناک و تکان دهنده تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ اعلام می‌کنم.
وی ضمن ابراز همبستگی با ملت ایران افزود که پاکستان در این ساعات سخت و اندوهناک در کنار جمهوری اسلامی ایران است.
سفیر پاکستان ضمن تسلیت به خانواده حمله حادثه تروریستی شیراز، برای بهبودی کامل زخمی‌های این حادثه آرزوی سلامتی‌ کرد.
ساعت ۱۷:۴۵ روز چهارشنبه فرد یا افراد مسلح به شیوه تروریستهای تکفیری با تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ به مردم داخل حرم حمله کردند.
طبق گفته شاهدان عینی تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی وارد حرم شدند و در همان محل، خدام‌ و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بستند. آمار شهدای اقدام تروریستی حرم شاهچراغ (ع) به ۱۵ نفر رسیده است.

  • نویسنده :
  • منبع :