19 دی: سازمان هواشناسی طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) وزش باد شدید و تشدید بارش‌ها را برای نواحی شمالی و غرب کشور پیش‌بینی کرد.
سازمان هواشناسی امروز برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز، مناطقی از دامنه‌های زاگرس واقع در همدان و مرکزی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد. در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.
جمعه در آذربایجان شرقی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، وزش باد شدید موقتی و بارش پراکنده انتظار می‌رود همچنین با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان، مازندران و شرق گلستان بارش باران رخ می‌دهد که در سواحل غربی گیلان بارش شدت خواهد داشت.
همچنین روز جمعه شرایط برای ایجاد گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور مهیا است.
شنبه بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت و در برخی نقاط استان‌های گلستان، سمنان،‌خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.
در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت. در این روز در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب نیز افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.
یکشنبه و دوشنبه گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور سبب افزایش ابر و رگبار پراکنده در سواحل شمالی، برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز و همچنین در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب کشور، استان اصفهان، شمال فارس و یزد می‌شود.
روزهای جمعه و شنبه در نوار شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر روند کاهش نسبی دما حکم است. دریای خزر نیز در این مدت مواج می‌باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :