19 دی: رییس کل دادگستری کرمان گفت: صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های بنزین در جنوب استان زیبنده مردم و نظام جمهوری اسلامی نیست و ناشی از سیاست‌های غلطی است که نباید اتفاق بیافتد.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جمع مدیران ادارات و سران طوایف شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان اظهارداشت: از وضعیت صف های بنزین در شهرهای جنوب استان شرمنده شدم چرا مردم باید برای دریافت ۲۰ لیتر بنزین ۲ تا سه کیلومتر در صف معطل شوند؟
وی با بیان اینکه این وضعیت نباید ادامه پیدا کند، افزود: باید این مشکل مدیریت شود و مقابل متخلف ایستاد اما نباید ۹۵ درصد مردم را فدای آن پنج درصد متخلف کرد.
رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: مردم منطقه نجیب هستند و نباید این نجابت موجب بی تفاوتی در حل این مشکل آنان شود.
وی ضمن دادن وعده مبنی بر اینکه از طریق مدیران استانی این مشکل را پیگیری می کند اضافه  کرد: باید سیستم های هوشمند را برای جلوگیری از قاچاق سوخت به کار گرفت و با دوربین های کنترلی می توان مانع سوختگیری یک خودرو در چند جایگاه شد.
حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه سوخت یک سرمایه است و ما هم موافقیم سیاست هایی برای صیانت از آن اتخاذ شود ادامه داد: این سرمایه متعلق به همه مردم ایران است و باید به طور مساوی میان همه مردم تقسیم شود و نباید یک عده از آن سوءاستفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه به دنبال ظرفیت هایی هستیم که تولید ایجاد می کند و موجب می شود جوانان از بیکاری خارج شوند تاکید کرد: اولویت ما شناسایی این ظرفیت ها و کمک به مسئولان برای اشتغالزایی است.
رییس کل دادگستری کرمان با بیان اینکه قاچاق سوخت معضل بزرگی در منطقه شده است افزود: قاچاق سوخت توسط برخی جوانان با وجود خطرات آن به دلیل کمبود اشتغال است.
دشمن به دنبال ایجاد جنگ مذهبی و قومیتی است
وی در عین حال اظهارداشت: با وجود تلاش های دشمن برای ایجاد تفرقه در میان شیعه و سنی و بین اقوام و قومیت ها مردم سال ها با صلح و برادری زندگی کرده اند.
حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه دشمن مایل است بین ما جنگ طایفه ای، مذهبی و قومیتی راه بیاندازد ادامه داد: با بصیرت و آگاهی مردم و ارادتی که اقوام مختلف به نظام و کشور دارند نقشه های دشمن همیشه نقش بر آب شده است.
وی با تاکید بر اینکه از اعتماد کردن به مردم ضرر نکرده و نخواهیم کرد اضافه کرد: ما با مردمی انقلابی، متدین و ولایی مواجه هستیم و همیشه باید به آنان اعتماد کرد.
حجت الاسلام حمیدی افزود: دستگاه قضایی باید از ظرفیت واگذاری کارها به مردم استفاده کند و تا جای ممکن کارهایی که می شود توسط مردم حل و فصل شود را به مردم واگذار کند.
وی گفت: نمونه واگذاری امور به مردم، شوراهای حل اختلاف، مصلحان و حکمینی هستند که بهترین خدمت را به قوه قضاییه، مردم و نظام اسلامی می کنند و تجربه موفقی بوده است.
رییس کل دادگستری کرمان ادامه داد: برای کاهش جرائم باید مردم، مسئولان، ائمه جمعه، روحانیت و سران طوایف کمک کنند در غیر این صورت این مهم اتفاق نمی افتد.
بر اساس این گزارش، به دنبال برنامه های مقابله با قاچاق سوخت در جنوب و جنوب شرق استان مبنی بر ایجاد محدودیت در برداشت روزانه بنزین در این مناطق، شاهد تشکیل صف های طویل در مقابل برخی جایگاه ها هستیم که خرابی برخی نازل ها، تاخیر در ارسال سوخت و نیز تعطیلی برخی جایگاه های متخلف سبب تشدید این وضعیت می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :