19 دی: اتحادیه اروپا با تاخیری ۲۴ ساعته حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز را محکوم کرد.
پیتر استانو سخنگوی بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شامگاه پنجشنبه در توئیتر خود نوشت: اتحادیه اروپا حمله تروریستی چهارشنبه به حرم شاهچراغ شیراز را به شدت محکوم می‌کند. این حمله که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، نمونه دیگری از هدف قرار دادن غیرنظامیان بیگناه توسط تروریست‌هاست. اتحادیه اروپا با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کند.
با این حال که این اولین واکنش دیرهنگام اروپایی‌ها پس از ۲۴ ساعت به حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز بود، وی در ادامه گریزی دوباره به ادعاهای واهی این روزهای غربی‌ها زده و مدعی شد: در عین حال، اتحادیه اروپا به پیگیری دقیق اوضاع در ایران ادامه می‌دهد و از گزارش‌های مربوط به استفاده نامتناسب از زور توسط نیروهای امنیتی در منطقه سقز نگران است.
اتحادیه اروپا مجدداً از مقامات (ایران) درخواست می‌کند که از هرگونه خشونت خودداری کنند و حقوق و آزادی شهروندان خود را تضمین کنند.
اقدام تروریستی داعش در حمله مسلحانه به شاهچراغ - حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) - در شهر شیراز که به شهادت ۱۵ نفر از جمله ۲ کودک و زخمی شدن ۱۹ نفر از زائران آن منجر شد، تاکنون با محکومیت سازمان ملل متحد و شمار زیادی از کشورهای جهان مواجه شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :