19 دی: یک سازمان خیریه جهانی گزارش داد، بیش از ۱۵۰ میلیون کودک در شرق و جنوب آفریقا گرفتار فقر شدید و فاجعه تغییرات اقلیمی هستند.
خبرگزاری آناتولی پنجشنه شب نوشت، مدیر کشوری سازمان جهانی خیریه «کودکان را نجات دهید» (Save the Children) در رواندا گفت که دو معضل شرایط اضطراری اقلیمی و نابرابری در هم تنیده شده‌اند.
بر اساس این گزارش، سودان جنوبی در شرق و جنوب آفریقا در صدر کشورهایی قرار دارد که احتمال دارد ۸۷ درصد از کودکان این کشور تحت تأثیر فقر شدید و فاجعه تغییرات اقلیمی مضاعف قرار بگیرند. همچنین ۸۰ درصد کودکان در موزامبیک و ۷۳ درصد در ماداگاسکار در رتبه‌های بعدی این پدیده قرار دارند.
این سازمان هشدار داد که اگر بحران تغییرات اقلیمی و نابرابری به فوریت حل نشود، فراوانی و شدت بحران‌های انسانی و هزینه‌های زندگی می‌تواند افزایش یابد.
ایوان آرونگا «مدیر کشوری کودکان را نجات دهید» در کشورهای کنیا و ماداگاسکار گفت: بحران تغییرات اقلیمی و نابرابری را نمی‌توان جدا از یکدیگر حل کرد، زیرا آنها در هم تنیده هستند.
وی افزود: بحران‌هایی از این دست، مردم را به سمت فقر شدید سوق می‌دهد و میلیون‌ها نفر را در برابر سیل یا خشکسالی ناشی از تغییرات اقلیمی، آسیب‌پذیرتر می‌کند.
بر اساس این گزارش دستکم ۱۶.۳ میلیون کودک در کنیا (۶۷ درصد از کودکان این کشور) با تاثیرات دوگانه ناشی از فقر و بحران تغییرات اقلیمی زندگی می‌کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :