19 دی: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: راهبرد استکبار به سرکردگی آمریکا برای مهار ایران چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت نخست استحاله هویتی و دوم تولید ناامنی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران اقامه شد، اظهار کرد: اگر ارتباط کلامی که بیش از ۷۰ درصد ارتباطات مردم را در بر می‌گیرد آراسته به صفت تقوا شود و مرزهای الهی در سخن رعایت شود، اگر برای گفته‌ها و سخنان دلایل روشنی وجود داشته باشد در چنین صورتی نتنها روابط اجتماعی رو به صلاح می‌رود بلکه سایر عرصه‌های زیست انسانی هم روی صلاح را می‌بیند.
وی افزود: امیرالمومنین فرمود به خدا قسم من ندیده‌ام کسی از تقوای خود بهره ببرد و سود ببرد مگر اینکه زبانش را مهار کند. یعنی امکان ندارد کسی به تقوا دست پیدا کند و از تقوای خود که رابطه شایسته با خداوند است در مقام بندگی سود ببرد مگر اینکه زبان خود را به تقوا آراسته کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: حضرت در جای دیگری می‌فرمایند که انسان مومن زبانش فراسوی قلب او قرار دارد در حالی که انسان منافق قلبش فراسوی زبانش قرار گرفته است. آنگاه این نکته را اینگونه توضیح می‌دهد که انسان مومن هرگاه خواست سخن بگوید اول سخنش را بررسی می‌کند جوانب و ابعاد و آثار آن را می‌سنجد آنگاه سخن می‌گوید. اگر آن سخن سخن خیر و صلاح بود به زبان جاری می‌کند و اگر شایستگی نداشت از گفتن آن پرهیز می‌کند. در حالی که انسان منافق هر چه به زبانش می‌آید بیان می‌کند و فکر نمی‌کند که حرفی که می‌زند آیا به نفع او است یا نه و آیا می‌تواند تبعات آن را قبول کند یا خیر.
حاج‌علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه عنوان کرد: ولادت باسعادت پدر ارجمند امام زمان (عج) حضرت امام حسن عسگری (ع) را تبریک می‌گوییم و شهادت عزیزانمان را در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی به دست شقی‌ترین و رذل‌ترین انسان‌ها و شکستن حرمت سومین حرم اهل بیت در ایران را به محضر امام عصر، رهبر انقلاب و امت قهرمان و مردم شیراز و به خانواده‌های عالیقدر این شهیدان عرض تسلیت و تبریک داریم. انشاءالله خداوند این شهدا را با اباعبدالله محشور کند و مجروحان این حادثه را عافیت کرامت کند به خانواده‌های آنها صبر عنایت کند.
وی افزود: حقیقتا اتفاق تلخ و جانگدازی بود که با بی‌رحمی تمام ‌انسان‌های مظلوم و بی‌دفاع در حال عبادت و زیارت در وقت نماز با آن وضع فجیع به شهادت برسانند و یا مجروح کنند، به رگبار ببیندد و امام عظیم‌الشان‌مان را داغدار کنند. به لطف خداوند انتقام این خون‌های پاک و معصوم از جانیانی که مسبب اصلی این حوادث هستند یعنی استکبار جهانی گرفته خواهد شد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: در بین شهدای این حرم مطهر دانشمند نخبه جوان ما سید فریدالدین معصومی هستند که برای انجام ماموریت مهمی در شیراز بودند و پس از انجام ماموریت برای وداع و زیارت به حرم مطهر مشرف شده بودند که در این ماجرا به شهادت می‌رسند و این افتخار بزرگ نصیبشان می‌شود. خانواده این شهید والامقام امروز میهمان نماز جمعه ما هستند. همچنین شهید مدافع امنیت پاسدار امیر کمندی که افتخار میزبانی پیکر مطهر ایشان را هم در نماز جمعه تهران داریم که پریشب توسط اراذل داعش مسلک اغتشاش‌گر در تهران به شهادت رسیدند. درود خداوند بر شهیدان. به عزیزانشان هم که در جلسه حضور دارند عرض ارادت و تسلیت داریم خداوند به آنها صبر و اجر کرامت کند.
حاج‌علی اکبری بیان کرد: رهبر عالیقدر انقلاب در پیام‌شان برای حادثه شاهچراغ تعبیر بسیار دقیقی دارند که فرمودند داغ عزیزان و هتک حرکت حرم اهل بیت جز با جست و جو سررشته این فاجعه آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره آن جبران نخواهد شد و این مطلبی است که باید به نکته‌های دقیق و لطیفی که در آن است بیشتر فکر کنیم.
وی ادامه داد: بین ما و استکبار جهانی از روز اول انقلاب یک درگیری بسیار جدی آغاز شده و همچنان ادامه دارد و بحث بین ما و استکبار به سرگردگی آمریکا بر سر یک موضوع است. یعنی ایران قوی مستقل محل دعوا است. انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در واقع ایران را به این نقطه نزدیک می‌کند. ما در آبانماه هستیم و ۱۳ آبان را جمعه آینده در پیش داریم باید به این مساله بیشتر بپردازیم. تا در ارتباط با قضایای اخیر هم سرمنشاءها دقیق‌تر شناسایی شوند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مبانی قوت ایران ما براساس اسلام عظیم ایمان به خداوند و رهبری حکیم ولی فقیه و حضور مردمی تمام عیار در سه نقطه برجسته می‌شود. اول احیای هویت ایرانی با دو مولفه اساسی هویت دینی و هویت ملی. بازگشت به خویشتن، هویت جویی و بالندگی این هویت و برجسته شدن و شکوفایی آن به برکت انقلاب اسلامی و البته استمرار نسلی آن تا زمان کنونی.
حاج علی اکبری گفت: مساله دوم، کار و مجاهدت در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و داخلی و بین‌المللی برای ساختن ایران الگو و نمونه و پیشرفته منطبق با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است و سوم مساله امنیت به منزله زیرساخت برای پیشرفت در همه عرصه‌ها و یک شرط ضروری و غیرقابل اغماض است. راهبرد استکبار به سرکردگی آمریکا برای مهار ایران چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت روی این دو نکته قرار گرفته است. نخست استحاله هویتی و دوم ایجاد ناامنی و تولید ناامنی.
وی افزود: درباره نکته اول، بحث بازگشت به ارزش‌های جاهلی است یک جنگ تمام عیار فرهنگی، تربیتی و فکری را از روز اول راه انداخته‌اند و آن را ادامه می‌دهند و هر جلوتر آمدیم پیچیده‌تر می‌شود. گاهی رهبر انقلاب از آن به تهاجم، شبیخون و گاهی ناتوی فرهنگی تعبیر کرد با استفاده از همه فناوری‌های نو و فضای مجازی در سال‌های اخیر، استفاده از ظرفیت رسانه‌ای استکبار با نفوذ در مراکز علمی و فرهنگی و کاهش سطح حیا و عفاف و با تخریب فرهنگ عمومی و تلاش برای مداخله در فرایند تربیت نسل جدید این کاری است که استکبار جهانی یک روز هم از آن غافل نشده است. یک راهبرد است اما با صدها راهکنش‌ و صرف میلیاردها دلار و با استفاده از آخرین ابزارها این راهبرد خود را دنبال می‌کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: بین انقلاب اسلامی و جریان استکبار بحث بر سر جوانان و نسل نو است آنها به تعبیر رهبر انقلاب یک نسل بی‌ایمان، بی‌فکر، بی‌بصیرت، بی‌غیرت، ناامید، کوتاه‌نگر و سطحی‌نگر را می‌پسندند و اینجا نقطه‌های اصلی درگیری ما با جریان استکبار جهانی است.
حاج‌علی اکبری خاطرنشان کرد: نقطه دوم، مساله ناامن‌سازی و تولید ناامنی است که از روز اول در دستور کار آنها بوده است. با فعال سازی گسل‌های قومی، مذهبی، سیاسی، تولید شقاق و نقار بین مردم و ایجاد اختلاف و درگیری، دامن زدن به تهدیدات نظامی تا موضوعاتی مانند ایجاد ناامنی‌های اقتصادی و ناامنی‌های اخلاقی. شکستن وحدت ملی و ایجاد اختلاف و دودستگی به هر قیمت و آوردن سطح امنیت ملی و عمومی به درجات پایین‌تر دستور کار همیشگی آنها بوده است.
وی بیان کرد: این راهبردی است با صدها راهکنش‌ که در اتاق‌های فکر شیطانی طراحی کرده‌اند و برای این موضوع هم علاوه بر هزینه کردن میلیاردها دلار طی این سال‌های بعد از انقلاب، از بالاترین سطح تخصص‌ها و ابزارها استفاده کردند. این همه سرمایه‌گذاری هم به منظور حفظ هویت پوشالی و در حال افول خودشان بوده و هم برای مهار ایران که به عنوان یک ایران جدید و یک قدرت جدید که بشارت طلوع یک تمدن نوین را از شرق به نام ایمان و اسلام همراه خود دارد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمنان با راهبرد اول خواستند انگیزه و اراده ملی ایرانیان را بشکنند و جلوی امتداد نسلی را بگیرند تا این حرکت الهی دوام پیدا نکند، گفت: با راهبرد دوم که ناامن‌سازی است خواستند با حاشیه‌سازی، اتلاف وقت و مشغول‌سازی جامعه و ضربه به سرمایه‌ها و اعتبار داخلی و جهانی با انقلاب مقابله کنند.
حاج‌علی اکبری تصریح کرد: البته شیطان بزرگ یعنی آمریکای جهانخوار با عقبه صهیونیستی و ارتجاع منطقه تا برخی از رژیم‌های اروپایی در این زمینه دست به دست هم داده‌اند و البته در این کار دارای تخصص هم هستند و البته عزیزان می‌دانند که استکبار به مهار ایران قانع نیست آنها در صدد بازگشت به قبل از انقلاب و تبدیل شدن ایران به یک گاو شیرده هستند که منافع آن مستمر باشد و مانند دوران رژیم ستم‌شاهی غلام حلقه به گوش آنها باشد.
وی اضافه کرد: این فتنه‌انگیزی‌های اخیر در سلسله فتنه‌های آمریکایی و توسط شیطان بزرگ به صورت ترکیبی این کار را دنبال می‌کند با این ملاحظه که در این جریان فتنه‌انگیزی‌های اخیر دشمن زودتر از همیشه دستش را رو کرد و به سراغ اصل مساله رفت. آنها دنبال انقلاب فراگیر بودند، خطای محاسباتی داشتند، دنبال تجزیه ایران، و به قول خودشان براندازی بود اما با هوشیاری امت صبور و وفادار و روشن‌بین ما قایق فتنه به گل نشسته و حکایت از اوج استیصال دشمنان ما دارد. 
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آمریکایی‌ها در تحقق این دو راهبرد برای اینکه جلوی تبدیل شدن ایران به ایران قوی را بگیرند و مهار کنند شکست مفتضحانه‌ای را به تعبیر خودشان دائماً تجربه می‌کنند. در محور اقتصادی دنبال فلج کردن اقتصاد ایران، ایجاد قحطی در بازار ایران، صفر کردن صادرات نفتی، صفر کردن مراودات مالی بودند، اما مقاومت و تدابیر ملت و مسئولان ایران پاسخ داد بدون اینکه در برابر آنها کوتاه بیایند تحریم‌ها خنثی شد، صادرات نفتی رونق گرفت، مراودات مالی برقرار شد، بحران جهانی غذا که فکر می‌کردند ایران را زمین‌گیر کند در اینجا کنترل شد.
حاج‌علی اکبری یادآور شد: البته بر اساس گزارش‌هایی که داریم این بحران به خود آمریکا و اروپا برگشته است ۵۰ میلیون گرسنه روی دست آمریکایی‌ها است و باعث روسیاهی بزرگترین اقتصاد جهان است که اخیراً در برخی از گزارش‌هایشان نوشتند که نظامیان آمریکایی از سیر کردن خانواده‌هایشان ناتوان هستند.


  • نویسنده :
  • منبع :