۱۹ دی: همه کسانی که دل در گرو ایران و تمامیت ارضی، امنیت و آرامش، تعالی و پیشرفت آن دارند، باید عقلانیت، مدارا، گذشت، هوشیاری را در سر لوحه گفتار و کردار و تصمیم‌های خود قرار دهند.
سرمقاله  ۱۹ دی شماره ۳۵۵۴ مورخه ۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ با عنوان «شلیک به موجودیت ایران» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

پس از چهل روز فضای پر از التهاب و تنش که در آن همه عوامل التهاب زا موج می‌زد، از اعتراض و نارضایتی به ناکارآمدی مسئولان و سیاست‌ها که روز به روز مردم ایران را در فقر و بیکاری و ناامیدی و فشارهای اجتماعی فرو می‌برد گرفته تا سوء استفاده دشمن از اعتراض و نارضایتی مردم. از تحریک مسائل قومیتی مذهبی برای ایجاد جنگ داخلی تا تلاش برای تجزیه ایران، به یکباره رگبار گلوله‌های مسلسل مزدوری به مردم بی‌گناه از زن و مرد و کودک در شاهچراغ، چشم و دل مردم ایران را غرق خون کرد.
بی‌گمان برای این تروریست زن و کودک، بسیجی و معترض، ناراضی و اغتشاشگر فرقی نمی‌کرد. او دستور داشت سر راهش هرکه را می‌بیند به رگبار ببندد. او مأموریت داشت تا به قلب ملت ایران به موجودیت ایران شلیک کند.
جنایت تروریستی شاهچراغ بی‌تردید برای ایجاد درگیری شیعه و سنی در کشور تدارک شده بود، همان‌گونه که حوادث زاهدان، سنندج، مهاباد و اردبیل برای ایجاد درگیری‌های قومیتی به وقوع پیوست
همه کسانی که دل در گرو ایران و تمامیت ارضی، امنیت و آرامش، تعالی و پیشرفت آن دارند، باید عقلانیت، مدارا، گذشت، هوشیاری را در سر لوحه گفتار و کردار و تصمیم‌های خود قرار دهند.
همه در این برهه حساس باید مراقب باشند کاری نکنند که بر آتش اختلافات دمیده شود و زمینه تحقق اهداف دشمنان فراهم شود.
ایران امروز بیش از همیشه به هوشیاری و هوشمندی نیاز دارد. جای تأسف دارد وقتی انسان می‌شنود علیرغم اینکه داعش رسماً مسئولیت حادثه تروریستی شاهچراغ را به عهده گرفته و در نشریه ارگان خودش آن را منتشر کرده است، برخی با ناجوانمردی آن را به حکومت ربط می‌دهند. کاری که ایران ستیزان در این برهه همان را می‌خواهند. همصدایی با آنان آب به آسیاب آنان ریختن است. به هر بهانه و توجیه و نارضایتی که باشد.



  • نویسنده :
  • منبع :