19 دی: وزارت امور خارجه ازبکستان در بیانیه ای اعلام کرد؛ مصاحبه ویدئویی دیمیتری گوردون، روزنامه نگار و وبلاگ نویس اوکراینی با لئونید نوزلین، تاجر اسرائیلی درباره مونتاژ پهپادهای ایرانی در خاک ازبکستان نادرست است.
وزارت خارجه ازبکستان در این بیانیه اعلام کرد که ازبکستان در زمینه نظامی-فنی با ایران همکاری نکرده و تجهیزات نظامی ایران را در خاک خود مونتاژ نمی کند.
وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در عین حال هیچ درخواست رسمی از طرف اوکراین یا سایر شرکای خارجی در خصوص مونتاژ هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی دریافت نشده است.
به گزارش رسانه ازبکی «uzdaily.uz» در همین راستا، وزارت امور خارجه جمهوری ازبکستان با درخواست از مقامات رسمی اوکراین خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از انتشار این گونه اتهامات بی اساس و سایر اطلاعات غیرموثق در مورد ازبکستان توسط رسانه های آن کشور شد که می تواند به روابط دوجانبه آسیب برساند.
کمیته دولتی صنایع دفاعی ازبکستان همچنین اطلاعاتی مبنی بر مونتاژ هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی که در درگیری‌های مسلحانه در اوکراین استفاده می‌شوند در کارخانه‌های ازبکستان را تکذیب و اعلام کرد که ازبکستان تسلیحات و تجهیزات نظامی مشترک با طرف ایرانی را تولید نکرده و نمی کند.
این کمیته همچنین تاکید کرد که چنین گزارش های تایید نشده ای که توسط نمایندگان رسانه ها منتشر می شود، افکار عمومی را منحرف کرده و می تواند به روابط دوستانه ازبکستان با کشورهای خارجی آسیب برساند.

  • نویسنده :
  • منبع :