19 دی: مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر با اشاره به خودکفایی ایران در تولید سبد تجهیزات دیالیز، گفت: صادرات تجهیزات و اقلام دیالیز را از سال آینده در دستور کار قرار می‌دهیم.
دکتر بهمن سبحانی مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر اظهارکرد: ما در سبد دیالیز کاملاً خودکفا شدیم و جزو معدود کشورهایی هستیم که صفر تا صد کل این سبد را در داخل کشور تولید می‌کنیم.
وی افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا این اقلام را از سایر کشورها وارد می‌کنند و حتی کشوری مانند آمریکا هم این سبد را از کشورهای دیگر وارد می‌کند.
مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر با بیان اینکه سالانه حدود ۶ میلیون محصول دیالیز مورد نیاز بیماران دیالیزی کشور است گفت: سبد دیالیز با بهترین کیفیت و مطابق استانداردهای روز دنیا توسط دو شرکت در داخل تولید می‌شود.
سبحانی با اشاره به وجود ۴۰ هزار بیمار دیالیزی در کشور اظهارکرد: ما ۳۰ درصد از سهم بازار محصولات دیالیزی را تولید می‌کنیم و در اختیار بیماران و نیازمندان قرار می‌دهیم و مابقی اقلام را هم یک شرکت دیگر تولید می‌کند.
وی با بیان اینکه این اقلام در اختیار خود مراکز درمانی قرار می‌گیرد و صفر تا صد هزینه آن را هم بیمه‌ها پرداخت می‌کنند گفت: بیماران هفته‌ای دو تا سه بار به این مراکز دیالیز مراجعه می‌کنند اما لازم نیست هزینه‌ای بابت این اقلام بپردازند.
مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر در مصاحبه با رادیو گفت وگو با اشاره به ورود تیم تحقیق و توسعه این مجموعه به حوزه تکنولوژی‌های روز و خرید خدمات اظهار کرد: ما در حال حاضر با سه شرکت دانش بنیان قرارداد داریم. نیازهای مجموعه را اعلام می‌کنیم و شرکت‌های واجد صلاحیت هم محصول مورد نیاز ما را بومی سازی و تولید می‌کنند.
سبحانی با بیان اینکه نیاز داخل کشور به محصولات و تجهیزات دیالیزی کاملاً مرتفع شده و هیچ کمبودی وجود ندارد گفت: ما و شرکت دیگری که در این حوزه فعالیت می‌کند صادرات تجهیزات و اقلام دیالیز را از سال آینده در دستور کار قرار می‌دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :