19 دی: رئیس پلیس سایبری کشور از شناسایی تعدادی کلاهبردار حرفه‌ای با شگرد برقراری تماس صوتی از بستر پیام رسان‌های موبایلی و جعل نشان صداوسیما خبر داد.
به گزارش پلیس، سردار وحید مجید اظهار داشت: با وصول پرونده‌های متعددی به پلیس فتا در یکی از استان‌ها، موضوع کلاهبردار حرفه‌ای با شگرد برقراری تماس صوتی از بستر پیام رسان‌های موبایلی و جعل نشان صداوسیما به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: متهمان این پرونده در برقراری تماس صوتی با شهروندان در بستر پیام رسان‌های موبایلی و اعلام برنده شدن در قرعه کشی با نشان صدا و سیما اقدام به دریافت اطلاعات شخصی، بانکی و به دنبال آن فعال‌سازی سامانه‌های بانکداری الکترونیک می‌کردند و در نهایت از حساب مالباختگان برداشت غیرمجاز داشتند.
رئیس پلیس سایبری کشور ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت متهمان پرونده مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از دریافت مجوزهای قضایی دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: این افراد سودجو در تحقیقات به کلاهبرداری با شیوه مزبور اعتراف کردند و طبق بررسی‌ها تا کنون ۶۳ مالباخته با ارزش ریالی حدود چهار میلیارد ریال مورد شناسایی قرار گرفته است.
رئیس پلیس فتا فراجا تاکید کرد: برابر اقدامات فنی و تخصصی از سوی واحدهای پلیس فتا در استان‌ها، از ابتدای سال جاری تعداد ۱۷۶ باند در زمینه کلاهبرداری رایانه‌ای شناسایی شدند که در این رابطه ۳۲۹ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :