19 دی: سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: لایحه دوفوریتی در خصوص ساخت یادمان شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ با اکثریت آراء اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مصوب شد.
محمدرضا هاجری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: لایحه دوفوریتی ساخت یادمان شهدای حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ(ع)، در جلسه عصر امروز هشتم آبان ۱۴۰۱ از سوی شهرداری ارایه و با اکثریت آرا مصوب شد.
هاجری اظهار داشت: براساس این مصوبه از محل ردیف بودجه سیما و منظر شهری شیراز، یادمانی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر شاهچراغ ساخته خواهد شد.
وی اضافه کرد: بر این اساس مراحل طراحی و ساخت این سازه باید به فراخوان گذاشته شود تا با شرکت هنرمندان سراسر کشور طرح نهایی انتخاب و عملیات ساخت آن آغاز شود.
سخنگوی شورای شهر شیراز افزود: از نظر بودجه‌ای محدودیتی برای ساخت این یادمان وجود ندارد و لازم است طرحی فاخر برای زنده نگه داشتن یاد این شهدا در شیراز ساخته شود.
شهردار شیراز لایحه دو فوریتی ساخت یادمان برای ۱۳ شهید حمله تروریستی به حرم شاهچراغ و نامگذاری خیابان و کوچه‌هایی در سطح شهر به نام این شهدا در راستای زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ را به شورای شهر شیراز ارایه کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :