19 دی: دولت محلی هند اعلام کرد شمار تلفات ریزش پل گجرات در این کشور به ۱۴۱ نفر رسیده و گروه های امداد و نجات همچنان به جستجوی افراد گمشده در این حادثه ادامه می دهند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی سقوط روز گذشته پل گجرات که بر روی رودخانه ماچهو در شهر مربی قرار دارد، تعدادی از مردم که برای شرکت در جشن های تعطیلات در مسیر این پل بودند با ریزش آن به درون رودخانه افتادند. تاکنون شمار کشته شدگان این حادثه به 141 نفر رسیده است اما این تعداد احتمالا افزایش می یابد.  
یک مقام ارشد محلی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه جستجوی گروه امداد و نجات برای گمشدگان این حادثه ادامه دارد افزود: «با وجود اینکه تعداد کشته شدگان به 141 نفر افزایش یافته اما احتمالا این تعداد بار دیگر بیشتر خواهد شد.» 
نیروهای ارتش در کنار تیم های مدیریت بحران ملی به این منطقه فرستاده شدند تا به کمک گروه های امداد نجات در عملیات نجات شرکت کنند.
مقامات هندی اعلام کردند بیش از ۴۰۰ نفر در اطراف یا بر روی پل بودند که این حادثه اتفاق افتاد. مردم برای شرکت در جشن نور و یا "دیوالی" در تعطیلات چهات پوجا بر روی این پل در حال تردد بودند.  
این پل ۲۳۰ متری در قرن ۱۹ و زمانی که هند مستعمره انگلیس بود ساخته شده است. این پل برای بازسازی و ترمیم به مدت ۶ ماه بسته بود و اخیرا بار دیگر برای تردد عموم بازگشایی شده بود.  

  • نویسنده :
  • منبع :