19 دی: فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نفتکش خارجی متخلف حامل سوخت قاچاق زیر رصد اطلاعاتی هوشمندانه قرار داشت و بعد از تحویل کامل سوخت قاچاق از شناورها، توسط دلاوران از جان گذشته این منطقه توقیف شد.
به گزارش روابط عمومی ندسا، سردار دریادار دوم پاسدار عباس غلامشاهی در این خصوص اظهار داشت: افزون‌بر ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در خلیج فارس توسط رزمندگان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه کشف و توقیف شد.
ارجاع ۲۱ خدمه نفتکش به مقام قضایی
وی ادامه داد: کشف و توقیف شناور حامل قاچاق سوخت در موقعیت آبراه تنگه هرمز از یک نفتکش متعلق به یک کشور خارجی و با هماهنگی مقام قضایی انجام شد که در این رابطه ۲۱ نفر خدمه نفتکش متخلف دستگیر و به مقام قضایی ارجاع شدند.
سردار غلامشاهی اضافه کرد:‌ این نفتکش، سر شبکه یک باند قاچاق سازمان یافته است که سوخت را از شناورهای سبک دریافت می‌کرد و حجم سوخت قاچاق در این نفتکش معادل حدود ۱۱۰ شناور سبک و پنج هزار و ۵۰۰ وانت نیسان تخمین زده می شود.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: با توجه به تأکید سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه مبنی بر برخورد جدی و قاطع نیروی دریایی سپاه با قاچاق سازمان یافته و مخرب اقتصاد کشور، همه ما برای اجرای کامل این مأموریت آماده‌ایم.

  • نویسنده :
  • منبع :