19 دی: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که گزارش این کمیسیون در مورد حمله تروریستی در شاهچراغ به مراجع مربوطه ارائه خواهد شد، گفت: به زودی جلسه کمیسیون امنیت ملی با حضور مسئولان مربوطه برای بررسی این موضوع تشکیل خواهد شد.
عباس مقتدایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعد از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از لحظات اولیه حادثه شیراز و حرم احمد بن موسی تلاش کرد تا در جریان امور قرار گرفته و ابعاد مختلف موضوع را بررسی کند تا انسجام درونی برای تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تر و بازدارنده شکل گیرد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی در همان لحظات اولیه تشکیل جلسه داد حتی برخی از اعضاء که در شهرستان‌ها بودند به صورت آنلاین مرتبط شده تصمیم بر آن شد که یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی در محل حضور داشته و به طور دقیق و لحظه‌ای گزارش‌های مربوطه را به هیات رئیسه کمیسیون منتقل کند.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در روزهای بعد از وقوع حادثه هم تلاش‌هایی در سطح ملی و استانی صورت گرفت تا موضوعات به نحو دقیق پیگیری شود که گزارش آن در کمیسیون امنیت ملی ارائه خواهد شد. امیدواریم انسجام در تصمیم‌گیری‌ها و دقت در عمل همراه با فعالیت‌های کمیسیون بتواند حد بالاتری از بهره‌وری درون کشور را برای پاسخگویی و اتخاذ تدابیر و پیشگیری‌ها محقق کند.
وی گفت که کمیسیون امنیت ملی گزارش جمع‌بندی خود را به صورت طبقه‌بندی یا علنی متناسب با سطح گزارش برای سایر مراجع و یا بخش‌های درون و بیرون مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند.
مقتدایی با بیان این‌که آیا کمیسیون امنیت ملی با مسئولان امنیتی جلسه خواهند داشت، گفت: در صورت ضرورت از کارشناسان و مسئولان برای حضور در کمیسیون دعوت خواهد شد و ما در هفته جاری و یا آینده این کار را انجام خواهیم داد.

  • نویسنده :
  • منبع :