19 دی: سند راهبردی روابط ایران و روسیه در مراسمی به امضاء «جواد اوجی» و «الکساندر نوواک»، روسای ایرانی و روسی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور رسید.
شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با امضاء سند راهبردی روابط دوجانبه و چندین تفاهم‌نامه همکاری به پایان رسید.
"الکساندر نوواک "معاون نخست وزیر و رئیس روسی کمیسیون مشترک اقتصادی در مراسم امضاء این سند راهبردی گفت: این سند، روابط روسیه و ایران را به سطح راهبردی ارتقاء می‌بخشد و از این به بعد توسعه‌ هرچه بیشتر مناسبات را شاهد خواهیم بود.
معاون نخست وزیر روسیه افزود: روابط دو کشور به زودی به بالاترین سطح می‌رسد ‌و رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد.
الکساندر نوواک تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه‌هایی از جمله نیروگاه‌ها، نفت و گاز، توسعه میادین و گذرگاه ریلی شمال-جنوب، از بخش‌های اصلی همکاری ما خواهند بود.
جواد اوجی وزیر نفت و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز با بیان اینکه به زودی سطح مبادلات اقتصادی دو کشور از مرز چهار میلیارد دلار عبور خواهد کرد، افزود: باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
وزیر نفت ایران با بیان اینکه سند راهبردی روابط دوجانبه گام مهمی در مسیر دستیابی به اهداف چشم‌انداز روابط ایران و روسیه است افزود: با اجرایی شدن مفاد این سند، همکاری‌های دو کشور وارد عرصه‌های جدید می‌شود.

امضا سند راهبری روابط دو جانیه ایران و روسیه
  • نویسنده :
  • منبع :