19 دی: وزیر آموزش و پرورش گفت: در زمان حاضر حدود ۱۹ درصد فضاهای مدرسه ای در کشور نیاز به مقاوم سازی دارند.
یوسف نوری شامگاه پنج شنبه در حاشیه افتتاح نخستین مدرسه سبز زنجان در جمع خبرنگاران به پروژه های نیمه تمام احداث مدارس در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه ها، در دور اول سفرهای استانی دولت، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: اعتباراتی هم برای این موضوع از حساب صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافته است.
نوری گفت: تعهدات خیرین نیز برای احداث مدارس در سال گذشته سه هزار میلیارد تومان بود که ۴۰۰ میلیارد تومان بیش از تعهد خود در این حوزه عمل کردند و خیرین امسال تعهدات خود را به هشت هزار میلیارد تومان افزایش دادند.
وی ادامه داد: برای بودجه سال آینده هم پیش بینی هایی داریم که بتوانیم مدارس نیاز به مقاوم سازی را از نو احداث کنیم.
نوری گفت: مدارس کانکسی هم در برخی نقاط کشور داریم که تصمیماتی برای آن ها گرفته شده است.
اخد مجوز جذب ۱۳۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان
وزیر آموزش و پرورش از اخذ مجوز جذب ۱۳۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: هزار نفر از این تعداد از بین دکتر معلم های آموزش و پرورش خواهند بود.
نوری با بیان اینکه متاسفانه دانشگاه فرهنگیان طی سالیان به یک دانشگاه غیر ماموریتی تبدیل شده بود، اظهار داشت: در مرحله جدید بر اساس اسناد تحول بنیادین، دانشگاه یک چرخشی به سمت ماموریتی بودن داشته که جذب هیات علمی هم اقدامی در این راستا است.
وی با بیان اینکه ما تا کنون معلم چند مهارتی و معلم چند پایه تربیت نکرده بودیم، افزود: خروجی های دانشگاه فرهنگیان باید با دانش روز آشنا باشند که در سند تحول به موارد توجه و تاکید شده است.
نوری به فرآیند گزینش معلمان اشاره کرد و افزود: گزینش معلمان تقریبا به یک گزینش تشریفاتی تبدیل شده بود، گزینش باید واقعی و جدی باشد؛اگر بشود باید جذب معلمان به صورت نیمه متمرکز باشد تا فرصت لازم برای ارزیابی های حرفه ای و شایستگی های عمومی و اختصاصی در یک بازه زمانی ۳ تا ۶ ماهه وجود داشته باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :