19 دی: وزیر جهادکشاورزی گفت: افزایش سطح کشت گلخانه‌ای از ۲۵ هزار هکتار کنونی به ۱۰۰ هزار هکتار تا پایان سال آینده از اولویت‌های اساسی این وزارتخانه است.
سیدجواد ساداتی نژاد روز جمعه در بازدید از مجتمع گلخانه ای در شهر هیدج با اشاره به مشکل کم آبی در کشور افزود: در این وضعیت باید کشاورزی به سمت کشت محصولات کم آب بر هدایت شود و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا بالاترین استفاده را از آب داشته باشیم.
وی یادآورشد: با توجه به مشکل جدی کم آبی با گسترش کشت گلخانه ای می توانیم در تولید بسیاری از محصولات به خودکفایی رسیده و این میزان را به مرحله صادرات نیز برسانیم.
ساداتی نژاد تاکید کرد: برای تحقق امنیت غذایی، توسعه و صنعتی سازی گلخانه های کشور در بودجه سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.
سهم ۱۱.۷ درصدی بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی 
وزیر جهادکشاورزی همچنین در مراسم کلنگ زنی مجتمع گلخانه‌ای ۲۸ هکتاری در روستای شیخلو گفت: در زمان حاضر سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی ۱۱.۷ درصد است.
ساداتی نژاد به سهم اندک سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآورشد: برای افزایش این سرمایه گذاری باید با مشوق ها و حمایت های لازم برای کشاورزان انگیزه لازم را ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه سهم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی هشت درصد از سهم آن در تولید ناخالص داخلی کمتر است که این کسری به جا مانده از سالهای گذشته باید جبران شود.

  • نویسنده :
  • منبع :