19 دی: مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: استفاده از ماسک توسط خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۴ تا ۱۱ آبان به ۱۹.۹۹ درصد کاهش یافت.
به گزارش وبدا، بیشترین میزان استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها با ۷۶.۴۷ درصد و دانشگاه‌ها ۴۳.۵۲ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک در اماکن تفریحی و مراکز ورزشی با ۱۷.۸۲ درصد و ۱۶.۰۷ درصد بوده است.
بیشترین میزان رعایت شیوه‌نامه‌ فاصله‌گذاری نیز در فرودگاه ها با ۷۳.۵۳ درصد و ادارات و سازمان ها ۶۳.۲۲ درصد و کمترین میزان فاصله‌گذاری‌ها در پایانه‌های مسافربری درون شهری و سالن‌های سینما و تئاتر با ۲۳.۰۸ و ۱۵.۳۵ درصد بوده است.
بیشترین میزان رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی در استادیوم‌ها و فرودگاه‌ها با ۹۶.۹۷ درصد و ۹۴.۱۲ درصد و کمترین میزان رعایت تهویه مناسب نیز در مراکز ورزشی و رستوران‌ها با ۴۳.۶۷ و ۴۲.۴۸ درصد گزارش شده است.
این گزارش حاکیست در بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی در بازه زمانی یادشده، ۳۰ هزار ۵۷۵ مرکز اخطار دریافت کرده یا به مراجع قضایی معرفی شدند و ۴۶۳ مرکز نیز پلمب شد.

  • نویسنده :
  • منبع :