19 دی: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: چهار میلیون لیتر نفت سفید از ابتدای امسال تا پایان مهرماه به روستاهای سخت‌گذر استان ارسال شد.
جهانبخش نوکانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام سهمیه سالانه نفت سفید روستاهای مناطق سخت گذر کردستان ارسال شد و ‌ساکنان این روستاها امسال برای تامین سوخت زمستانی خود مشکلی نخواهند داشت.
وی اضافه کرد: در ‌راستای تحقق حقوق شهروندی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، توزیع نفت در سطح ‌روستاهای استان به صورت الکترونیکی انجام و سهمیه خانوارهای سفید سوز روستایی در ‌کارت های بانکی آنان شارژ می شود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان ضمن اشاره به توزیع یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در مناطق شهری فاقد گاز طبیعی در سال جاری، افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، هشت میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در ‌کردستان تامین و توزیع شده است که این میزان به دلیل کاهش خانوارهای نفت سوز، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ‌۳۴‌ درصدی داشت.
نوکانی یادآور شد: با توجه به شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن استان، عملیات تامین، ‌ذخیره سازی و توزیع سوخت روستاییان استان از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است و هم اکنون نیز ‌ادامه دارد. ‌
وی ادامه داد: امسال تعداد خانوارهای نفت‌سفید سوز در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۷ درصد کمتر شده یعنی از ۲۱ هزار خانوار به ۱۲ هزار کاهش یافته است.

  • نویسنده :
  • منبع :