19 دی: شاخص کل بورس تهران امروز (یکشنبه، ۱۵ آبان‌ماه) با ۱۶ هزار و ۳۵۱ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحدی قرار گرفت.
شاخص هم‌وزن با پنج هزار و ۷۸ واحد افزایش به ۳۷۹ هزار و ۸۶۲ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۳۰ واحد رشد به ۲۲۶ هزار و ۶۸۸ واحد رسید.
شاخص بازار اول، ۱۶ هزار و ۵۰۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۸ هزار و ۸۹۲ واحد افزایش را ثبت کردند.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۵۵۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال معامله شد.
همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۸۴۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۶۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۷۰۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۷۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۱۶ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۵۰۶ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۵۰۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.
در مقابل صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۷۱ واحد، دشت مرغاب (غدشت) با ۳۰ واحد، تامین سرمایه نوین (تنوین) با ۲۹ واحد، کابل البرز (بالبر) با ۲۳ واحد و ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) با ۱۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.
بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه ایران (فولاد)، ایران خودرو (خودرو) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۷۷۴ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۲۷ واحد افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۸۳۵ واحد رسید.
در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۱۴۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۱۸ هزار و ۱۷۹ نوبت بود.
پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و پالایش نفت لاوان (شاوان) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.
همچنین پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه سامان (بساما)، گروه کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، بیمه تعاون (وتعاون) و صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :