19 دی: با پیام هشدار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره سوءاستفاده دلالان از کارت ملی افراد برای خرید ارز و ارسال اطلاعات دارندگان کارت ملی به سازمان‌های هدفمندی یارانه‌ها و سازمان امور مالیاتی به نظر می‌رسد تبعات مالی برای این افراد در پیش خواهد بود.
در پیامکی که از روز گذشته معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ارسال کرده آمده است:‌
هموطن گرامی، با توجه به مشاهده مواردی از سوءاستفاده دلالان از کارت ملی افراد برای خرید ارز با هدف سودجویی و تبعات این اقدام غیرقانونی برای دارنده کارت، دقت داشته باشید خرید ارز صرفا برای مصارف شخصی صورت گیرد.
بدیهی است اطلاعات هویتی خریداران برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد و تبعات عدم رعایت ضوابط مقرر در قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر عهده دارنده کارت ملی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر عده‌ای از دلالان ارزی با پرداخت مبالغی به افراد ناآگاه، کارت ملی آنها را گرفته و با کارت ملی این افراد اقدام به خرید ارز مسافری می‌کنند و سپس ارزهای دریافتی را در بازار سیاه به قیمت‌های بالاتر می‌فروشند و سود آن را به جیب می‌زنند.
هرچند این افراد دارنده کارت ملی از تبعات اقدام خود در ارائه کارت ملی به دلالان بی‌خبرند اما احتمالا با ارسال اطلاعات آنها به سامان‌های مالیاتی و هدفمندی، یارانه آنها حذف و برایشان مالیاتی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :